ارز آوری 200 هزار دلاری صادرات آبزیان منطقه آزاد اروند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62652
ساعت 08:51 سه شنبه 4 آبان 1400
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: در سومین محموله صادرات آبزیان از طریق حمل و نقل هوایی( کارگو) مسیر آبادان به کویت موفق به ارزآوری 200 هزار دلاری شده ایم.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور ضمن تبریک روز ملی صادرات به فعالان اقتصادی و صادرکنندگان نمونه، افزود: سومین محموله ی صادراتی از فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله جمی آبادان به مقصد کشور کویت با ظرفیت 15 تن و ارزآوری 200 هزار دلاری به همین مناسبت و در این روز انجام شد.

سالم پور با اشاره به اینکه، این مهم به همت سرمایه گذار بخش خصوصی اتفاق افتاده است؛ خاطر نشان کرد: این پرواز در ابتدا با ظرفیت 7 تن به کویت انجام شد و امروز این امکان فراهم است تا ظرفیت را به 25 تن برسانیم.

وی، صادرات آبزیان از منطقه آزاد اروند را عمدتا از تولیدات آبادان و خرمشهردانست و ادامه داد: امیدواریم با رشد وتوسعه اقتصادی روزانه شاهد افزایش میزان اشتغال، صادرات و ارزآوری باشیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: این سازمان در حال پیگیری مقدماتی است که علاوه بر صادرات کالا به کویت از مسیر هوایی، کالای تولید منطقه آزاد اروند به روسیه و ترکیه نیز صادر شود.

سالم پور با درخواست از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این منطقه، گفت: امیدواریم با پیگیری ها و همکاری های انجام شده با معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگی این سازمان، پرواز آبادان به استانبول از فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان نیز در دستور کار قرار گیرد و با کاهش کرونا و ورود اتباع عراقی فرودگاه آبادان رونق بگیرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو