امام جمعه شهرستان قشم مطرح کرد؛

ضرورت تهیه پیوست فرهنگی و اجتماعی برای توسعه متوازن قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62621
ساعت 09:08 شنبه 1 آبان 1400
امام جمعه شهرستان قشم گفت: تهیه و تبیین پیوست های فرهنگی و اجتماعی برای 2 طرح روستای پاک و مسکن جوانان که با هدف ایجاد توسعه متوازن جزیره قشم در حال انجام است، یک ضرورت است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، حجت الاسلام غلامرضا حاجبی نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران پیرامون طرح های مسکن جوانان و روستای پاک، اظهار کرد: در این پیوست باید برای توسعه همه امور اجتماعی، فرهنگی و حتی اقتصادی پیش بینی‌های لازم انجام شود.
وی با بیان اینکه بسیاری از طرح ها در طولانی مدت به نتیجه می‌رسد، افزود: طرح روستای پاک، می تواند نقطه آغاز توسعه مردم محور باشد تا مردم به این احساس و تکلیف برسند که روستای خود را آباد کرده و آن را به منطقه گردشگری تبدیل کنند.
امام جمعه شهرستان قشم ادامه داد: توسعه همه جانبه روستاها به نفع همه افراد آن است و تفکر و اقدام مشارکتی با ایده های مردمی و مسوولیت پذیری آنان، این امر را ممکن می‌سازد.
حجت الاسلام حاجبی تاکید کرد: اگر توسعه انجام شود اما فرهنگ مناسبی برای آن در نظر گرفته نشود، توسعه بی ارزش است و البتهبرای جلوگیری از ایجاد رانت در توزیع امکانات باید با برنامه‌ریزی مناسب، کار و نظارت جمعی؛ عدالت ایجاد شود.

*عدالت، لازمه اجرای صحیح طرح مسکن جوانان

امام جمعه اهل سنت شهر قشم نیز در این جلسه گفت: باید با برنامه ریزی حساب شده و صحیح، اجرای طرح مسکن جوانان قشم براساس عدالت اجرایی شود تا حقی از کسی ضایع نشود.
شیخ عبدالرحیم خطیبی با بیان اینکه حل مشکل زمین و مسکن از دغدغه های دیرینه مردم قشم است، ادامه داد: با وجود فعالیت‌های مدیران گذشته، این امر به خوبی محقق نشده و امیدواریم با تصمیم مدیرعامل سازمان درخصوص به اجرای این طرح، نتیجه مطلوبی حاصل شود.
وی با اشاره به اینکه طرح‌ها در توسعه متوازن باید مشمول همه زمینه‌ها شود، افزود: این طرح برای اجرا باید در همه زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی دارای پیوست و  برنامه باشد و همه مردم نیز در این توسعه دیده شوند.
براساس این گزارش نشست هم اندیشی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران روستاهای جزیره قشم با حضور حجت الاسلام حاجبی، امام جمعه شهرستان قشم و شیخ خطیبی، امام جمعه اهل سنت شهر قشم و جمعی از معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم در مرکز بین المللی رشد برگزار شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو