هم‌زمان با روز ملی روستا و روز جهانی کودک؛

جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی در قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62503
ساعت 10:50 دوشنبه 19 مهر 1400
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی در کمپ پارک ریگو در هم‌زمانی با روز ملی روستا و روز جهانی کودک، خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی زارعی با اشاره به طرح روستای پاک و لزوم مشارکت تعاملی بین روستاهای قشم برای دستیابی به جزیره‌ای سبز بیان داشت: جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی با همکاری دهیار و مردم روستای ریگو، طراحی شده و عصر روز جمعه 16 مهرماه به اجرا درآمد.
زارعی ضمن تبریک روز ملی روستا و روز جهانی کودک ادامه داد: رونمایی از توانمندی‌های روستاییان در حوزه صنایع‌دستی، محصولات غذایی و توجه به نقش پررنگ کودکان در ارائه نمایی از تاریخ و فرهنگ روستا به‌عنوان میراث ناملموسی که از گذشتگان برجای‌مانده، از نقاط قوت این جشنواره بود.
به گفته وی، مشارکت اجتماعی و همدلی مردم روستاهای قشم باهدف توانمندسازی جامعه محلی، یک اقدام ارزشمند و مثال‌زدنی در کشور است.   
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در پایان از تلاش‌های دهیاران روستاهای قشم در راستای اجرایی کردن طرح "روستای پاک، جزیره سبز" تقدیر کرد.
گفتنی است، در جشنواره نمایش میراث ناملموس و صنایع‌دستی روستای ریگو که در کمپ پارک ساحلی این روستا برگزار شد، نمایش توربافی، سوند بافی، مشک دوغی، ساخت جارو با شاخه‌های نخل، تهیه غذاها و داروهای محلی با حضور دختران هنرمند روستا به اجرا درآمد و از محصولات صنایع‌دستی رونمایی شد.
این جشنواره در ادامه با مسابقات طناب‌کشی، دو ساحلی، بازی پلشکا و ده دنگا و ساخت لاک‌پشت با گِل توسط کودکان همراه بود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو