رفع نگرانی فعالان اقتصادی بوشهر با ابلاغ آیین نامه جدید تجارت و بازرگانی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62481
ساعت 08:00 يکشنبه 18 مهر 1400
وزیر امور اقتصادی و دارایی در سفر استانی رئیس جمهور به استان بوشهر به عنوان نماینده دولت در شهرستان گناوه و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با ابلاغ آیین‌نامه جدید تجارت و بازرگانی، نگرانی فعالان اقتصادی منطقه استان بوشهر بر طرف می شود و تجارت قانونی و سالم از قاچاق جدا خواهد شد.

به گزارش فرینا به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، سید احسان خاندوزی تصریح کرد: با ابلاغ این آئین نامه جدید، امکان سوءاستفاده از فرصت‌های اقتصادی و ضربه زدن به تولید ملی نیز به حداقل خواهد رسید.

خاندوزی در ادامه، با بیان اینکه بخش عظیمی از مردم استان بوشهر از طریق تجارت و بازرگانی امرار معاش می کنند، افزود: تلاش ما این است که از طریق ساماندهی مجدد، هر دو هدف افزایش رونق اقتصاد منطقه‌ای و محلی استان بوشهر که به شکل تاریخی با حوزه تجارت و بازرگانی گره خورده است، محقق شود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه نرخ بیکاری و زیرساخت‌های بندری زیبنده و در شأن فعالان اقتصادی و مردم همیشه خونگرم و ولایتمدار استان بوشهر نیست اظهار داشت: دولت سیزدهم به منظور کاهش مشکلات و رونق بیشتر اقتصادی با کمک و همیاری مردم تلاش می کند مشکل بیکاری را به حداقل برساند.

به گفته وی، دولت تلاش حل مشکلات هم در زمینه پشتیبانی‌ها و در هم بخش‌های مختلف صنعت و کشاورزی و خدمات استان بوشهر با تمرکز بر رفع مسائل حوزه بارزگانی و تجاری که دغدغه امروز مسئولان و مردم است رخ دهد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین پس از بازدید از زیر ساخت‌های بندر ریگ در شهرستان گناوه اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های بندری ریگ باید سال‌ها پیش تمام  می‌شد . ولی متاسفانه وضعیت فعلی این بنادر به هیچ وجه شایسته مردم خوب این مناطق نیست.
خاندوزی افزود: از طریق رایزنی‌ با مسئولان در مرکز تلاش خواهیم کرد تا در کوتاهترین زمان ممکن زیرساخت‌های بندری در بندر ریگ با مشارکت ظرفیت‌های داخلی و خارجی و بازیگران بخش عمومی کشور شکل گیرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو