مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار؛

شاخه گروه‌های مردمی و جهادی در مدیریت بحران ایجاد شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62445
ساعت 14:28 دوشنبه 12 مهر 1400
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی و جهادی در مقابله با بحران‌ها موثر است و می‌طلبد برای حضور گروه‌های مردمی و جهادی یک شاخه ویژه در ستاد مدیریت بحران ایجاد و ستادی تحت عنوان ساحل و دریا در چابهار تشکیل شود.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کُردی در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران سیستان و بلوچستان که با حضور مدرس خیابانی استاندار این استان در محل فرمانداری چابهار برگزار شد اظهار داشت: تجربه‌ای که در پی وقوع طوفان داشتیم استفاده ظرفیت نیروهای مردمی و گروه‌های جهادی بود که در سیل سال 98 هم واقعا موثر عمل کردند و طی 2 روز گذشته با یک ساماندهی که برای این گروه‌ها انجام شد کارهای بسیار ارزشمندی را انجام دادند.

کردی ضمن قدردانی از همه نهادها، دستگاه‌های اجرایی و نیروهای مردمی در راستای تلاش برای مقابله با بحران "طوفان حاره‌ای شاهین" طی 48 ساعت گذشته، بیان داشت: پیشنهاد مشخص ما این است که در ستاد مدیریت بحران، یک پرونده ویژه‌ای برای آینده باز کنیم تا بتوانیم بهتر از ظرفیت و توان گروه‌های مردمی و جهادی استفاده کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت موضوع سونامی و بحران‌هایی از این قبیل که ماحصلِ باران‌های فصل مونسون از سمت اقیانوس هند است، آمادگی‌های لازم در منطقه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: یک "ستاد تخصصی بحران ساحلی برای نوار مرزی" نیاز داریم و قبلا هم در این خصوص موضوعاتی را مطرح کردیم که آمادگی داریم با مشارکت ستاد بحران و تدبیر استاندار و همکاران‌شان کمک کنیم که این ستاد شکل بگیرد. «آمادگی مشارکت در سرعت بخشیدن شکل دهی این ستاد با محوریت ستاد استان را داریم»

کُردی به بحث تجهیزات و امکانات تخصصی که در مواقع اضطراری مورد نیاز است اشاره کرد و گفت: باید در بحران‌های دریایی و ساحلی بتوانیم یک هاب و شبکه منطقه‌ای بشویم نه اینکه صرفا برای شهرستان‌های خودمان خدمت‌رسانی کنیم بلکه بتوانیم برای همسایگان هم ارائه خدمت کنیم.

وی ادامه داد: طی 2 روز گذشته با همکاری همه دستگاه‌هایی که حضور داشتند و ظرفیت‌های پیمانکاری که در منطقه وجود داشت جانمایی مناسبی برای تجهیزات انجام شده بود و به لطف خداوند و رحمتی که سرازیر شد دچار حادثه و بحران بزرگی نشدیم و انتشار تصاویری که در عمان دیده شد حتما حوادث می‌توانست شدیدتر از این باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: آسیب‌شناسی و بررسی دقیق و ارزیابی صحیح از عملکرد همه دستگاه‌های عضو ستاد و چک‌لیست عملیاتی که تلاش زیادی کردیم که به اهداف مورد نظر برسیم می‌تواند یک راهنمای خیلی خوبی برای بحران‌های بعدی باشد و فکر می‌کنم مهم‌ترین خروجی این جلسه گزارش عملکرد نیست بلکه چک‌لیست و آسیب‌شناسی است که کمک می‌کند تا برای بحران‌های بعدی به عنوان یک پایلوت و نمونه مورد توجه قرار گیرد.

کردی بیان داشت: در راستای کسب آمادگی بیشتر پیشنهاد می‌کنم "مانور عملیاتی بحران دریایی" را در چابهار برگزار کنیم.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو