آیین اختتامیه سوگواری عاشورایی "واقعه سرخ" در قشم برگزار شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62419
ساعت 15:17 شنبه 10 مهر 1400
آیین اختتامیه سوگواری عاشورایی سازمان منطقه آزاد قشم تحت عنوان "واقعه سرخ" با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد قشم و جمعی از مدیران این سازمان و همچنین سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، معاون آموزش و پرورش و تعدادی از روسای ادارات و دانش آموزان شهرستان قشم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم به نقل از شمانیوز، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه ازاد قشم در این ایین با تشریح واقعه عاشورا از نقطه نظر تاثیرات بنیادین این واقعه بر جامعه گفت: جوانان و نوجوانان  کشورمان با تاثیر از قیام خونین عاشورا در دوران دفاع مقدس حماسه آفریدند و اقدام قهرمانانه اخیر شهید علی لندی  نوجوان قهرمان ایذه ای نیز نشان داد که درس عاشورا همچنان در جامعه ما موثر و زنده است. 
وی نقش زنان را نیز در قیام عاشورا بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: اگر زینب کبرا(س) نبود این قیام آنطور که نقل می شود اتفاق نمی افتاد.
زارعی در بخش دیگری از سخنان خود ظلم ناپذیری را بزرگ ترین پیام عاشورا دانست و تصریح کرد: معلمان عزیز ما اگر این پیام را به دانش آموزان منتقل کنند نسل آینده جامعه ما در هیچ عرصه ای با مشکل مواجه نخواهد شد.
براساس این گزارش اردشیر شایسته  معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان قشم نیز در آغاز این آیین با تشریح فلسفه  سوگواری عاشورایی « واقعه سرخ » و تقدیر و تشکر از سازمان منطقه آزاد قشم بخاطر برگزاری این سوگواری، واقعه سرخ را داستانی خواند که همه ادیان و مذاهب آن را قبول دارند و ایستادگی، حریت، آزادگی و مقاومت را پیام این واقعه دانست.  
گفتنی است در این آیین پس از اجرای چند دکلمه با موضوع عاشورا و قرائت بیانیه هیات داوران به 35 اثر دانش آموزی برگزیده از 100اثر رسیده در زمینه های داستان کوتاه، طراحی، نقاشی، کلیپ، دلنوشته و شعر عاشورایی لوح تقدیر و هدایایی اهداء شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو