یکپارچگی نظام مدیریت گمرک مسیر تجارت در اروند را تسهیل می کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62397
ساعت 20:58 شنبه 10 مهر 1400
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: ترخیص کاران و فعالین اقتصادی خواهان رفع دوگانگی مدیریتی در گمرگ ایران و گمرک منطقه آزاد اروند، جهت تسهیل مسیر تجارت شدند.

به گزارش فرینا، جبار سالم پور از برگزاری نشستی با ترخیص کاران، فعالین اقتصادی و گمرگ منطقه آزاد اروند خبر داد و افزود: در این نشست تلاش شد تا ابتدا نقطه نظرات، پیشنهادات و انتقادات فعالین اقتصادی و ترخیص کاران شنیده شود که مهم ترین مطالبه آنها؛ رفع دوگانگی مدیریتی در گمرگ ایران و گمرک منطقه آزاد اروند بود.

سالم پور تصریح کرد: ترخیص کاران خواهان این هستند که گمرک ایران بر اساس قانون در مبادی خروجی منطقه مستقر شود و در بنادر آبادان و خرمشهر درب های خروج در اختیار گمرک منطقه آزاد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این اتفاق هم اکنون نیز در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر این روند به نوعی اجرایی شده اما امیدواریم در آینده نزدیک بهتر از این انجام شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، در ادامه اظهار داشت: پس از شنیدن نقطه نظارت دوستان، مطالبی که مربوط به قوانین مناطق آزاد است را خدمتشان ارائه کردیم و بنا شد تا پس از این با هم افزایی و هم فکری که در منطقه اتفاق می‌افتد، بخشی از امور که در راستای اختیارات سازمان منطقه آزاد اروند است را پیگیری و انجام دهیم و بخش دیگری که مربوط به این سازمان نیست اما امکان پیگیری آن وجود دارد را نیز مورد توجه و رسیدگی، قرار دهیم.

سالم پور، ضمن تأکید بر تسهیل و روان سازی قوانین مناطق آزاد، افزود: در این جلسه از ترخیص کاران و فعالین اقتصادی درخواست کردیم راه کارها و پیشنهاداتی که در ارتباط با تنقیح قوانین منطقه آزاد و یا مواردی که مربوط به تصویب نامه های هیئت وزیران و برنامه هفتم توسعه اقتصادی در بخش های تجاری و رونق کسب و کار است را به سازمان منطقه آزاد اروند ارائه کنند؛ تا در اسرع وقت جمع بندی و مورد بهره برداری قرار گیرند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو