برگزاری مراسم تقدیر از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی در قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62383
ساعت 15:39 سه شنبه 6 مهر 1400
به مناسبت ماه های محرم و صفر و در آستانه اربعین حسینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم با برگزاری مراسمی از جمعی از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی جزیره قشم تقدیر کرد.

به گزارش فرینا، سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم در حاشیه این مراسم که به عنوان یکی از برنامه های هفته دفاع مقدس برگزار شد، اربعین حسینی را یکی از بزرگ ترین آیین ها و مناسک اسلامی خواند و گفت: هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای آیینی نقش بزرگی در تحکیم و تقویت جایگاه ارزش های اسلامی در جامعه از جمله اربعین حسینی و سایر مناسک  اسلامی داشته و دارند.
حامد بی آزار، هنر را آیینه تمام نمای هر جامعه خواند و  افزود: جامعه ای پویا و شکوفا محسوب می شود که هنرمندانش پویا باشند و آثارشان همانطور که سرگرم کننده ولذت بخش است، مفاهیم معنوی و فرهنگی را با زبان نافذ هنری به مخاطبان خود انتقال بدهد.
بی آزار، هنرمندان حوزه هنرهای آیینی را از جمله هنرمندان پویا دانست و گفت: این هنرمندان مفاهیم ارزشمند دینی و مذهبی را با زبان  زیبای هنری به مخاطبان خود بخصوص نسل جوان انتقال می دهند و در این راه بدون کمترین توقع و چشمداشت مادی تلاش می کنند چرا که خود معتقد و باورمند  این مفاهیم هستند.
وی با تسلیت فرا رسیدن اربعین حسینی و تقدیر از هنرمندان و  فعالان حوزه هنرهای آیینی بر اهتمام جدی سازمان منطقه آزاد قشم نسبت به تقویت و تحکیم  ارزش های اصیل اسلامی در جزیره قشم تاکید کرد.
گفتنی است؛ در این مراسم که فلاح نژاد مشاور اجرایی مدیرعامل، مهدی زارعی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، شاملو مدیر بازرسی، نظارت و رسیدگی به شکایات، ملازم سرپرست مدیریت امور شهری و روستایی و داخته مدیر محیط زیست سازمان منطقه آزاد قشم و سایر علاقه مندان هنرهای آیینی جزیره قشم حضور داشتند از تعدادی از هنرمندان، فعالان و پیش کسوتان حوزه هنرهای آیینی این جزیره با اهداء لوح و  تندیس تقدیر شد.

شناسه خبری: 62383

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو