شهردار چابهار:

ساماندهی حاشیه‌نشینان چابهار چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62261
ساعت 17:16 سه شنبه 23 شهريور 1400
شهردار چابهار گفت: در شرایط فعلی و تورم موجود، تخصیص چهار هزار میلیارد تومان اعتبار به صورت آنی و فوری برای ساماندهی کامل حاشیه‌نشینان چابهار و روستاهای اطراف نیاز است.

به گزارش فرینا، یونس حقانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 60 درصد جمعیت چابهار در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی و بافت فرسوده شهر زندگی می‌کنند و باید هرچه سریع‌تر برای بهبود وضعیت زندگی آن‌ها اقدام انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

حقانی درپاسخ به این سوال که مانع اصلی برای حل مشکل حاشیه‌نشینان چیست گفت: مشکل اصلی تامین اعتبار لازم، در زمان لازم است و تخصیص اعتبار به صورت قطره‌چکانی نه‌تنها باعث کاهش حاشیه‌نشینی نمی‌شود بلکه افزایش آن را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه 180 هزار نفر در چابهار و روستاهای حاشیه شهر زندگی می‌کنند تصریح کرد: متاسفانه نیمی از جمعیت این شهر بندری و گردشگری، در زمین‌های حاشیه شهر و بدون امکانات مناسب زندگی می‌کنند.

شهردار چابهار خطاب به مسوولان استانی و کشوری گفت: اگر این اعتبار به موقع و یکباره به شهر چابهار پرداخت شود قطعا تا سه سال آینده تمامی حاشیه‌نشینان در مناطق چهارده‌گانه این شهر ساماندهی خواهند شد.

حقانی تصریح کرد: در دوره جدید، ساماندهی مبلمان شهری، آغاز نهضت پیاده‌روسازی، و اجرای زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در اولویت کاری شهرداری چابهار است.

آیت‌الله رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران در سفر هفته گذشته خود به چابهار، نخست با اهالی مناطق حاشیه‌نشین دیدار و گفت و گو و بر ساماندهی ساکنان این مناطق تاکید کرد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو