سه رویداد فرهنگی ـ هنری در قشم برگزار می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62167
ساعت 08:40 سه شنبه 9 شهريور 1400
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم گفت: سه رویداد مختلف در حوزه های عکاسی، صنایع دستی و قصه‌گویی در قشم برگزار می شود.

 

به گزارش فرینا، مهدی زارعی روز سه‌شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: نخستین جشنواره عکس «میراث زنان جزیره قشم» با محوریت زنان در حوزه پوشش بومی، میراث غذایی و صنایع دستی برگزار می‌شود.

زارعی ادامه داد: زنان و دریا، زنان و کودکان و آیین‌ها و زنان و مشاغل سنتی از دیگر محورهای این رویداد است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان تا دهم مهرماه فرصت دارند آثار خود را به ادرس ایمیل PhotoQeshm@gmail.com و یا به شماره 09304267181 در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.

** نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم برگزار می‌شود

زارعی همچنین اظهار کرد: نخستین مسابقه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع دستی قشم در زمینه‌های کتاب، هنرهای تجسمی، صنایع دستی از قبیل گلابتون دوزی، خوس دوزی، عروسک دوزی و غیر آن در این جزیره برگزار می‌شود.
وی افزود: بخش ویژه این مسابقه تولیدات در حوزه ژئوپارک است  و نفرات برتر مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم ادامه داد: هنرمندان می‌توانند تا 20 شهریورماه آثار و محصولات خود را به موزه ژئوپارک جهانی قشم واقع در جنب بازار ستاره ارسال کنند.

** برگزاری نخستین جشنواره قصه‌های بومی صوتی جزیره قشم

زارعی گفت: اولین جشنواره قصه‌های بومی(چِکچِکا) صوتی جزیره قشم نیز در این شهرستان برگزار می‌شود.
وی افزود: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره باید قصه‌های بومی را با صدای خود و یا پدر بزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و به لهجه بومی ضبط و ارسال کنند.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد قشم تصریح کرد: علاقمندان باید آثار خود را تا دهم مهرماه به شماره 09304267181 در پلتفرم واتساپ ارسال کنند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و 500 کیلومتر در سال‌های 1369 و 1370 با تصمیم دولت به 2 بخش منطقه آزاد با مساحت 300 کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و 200 کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با 150 هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول 150 کیلومتر و عرض میانگین 11 کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو