تخصيص يارانه موجب توسعه گردشگري چابهار مي شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6214
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
سرپرست گردشگري منطقه آزاد انزلي گفت: هزينه بالا و مسافت طولاني مانع توسعه گردشگري منطقه آزاد چابهار است که با اتصال اين منطقه به خط راه آهن سراسري درصد بالايي از آن کاهش مي يابد.

فريدون مرادمند با بيان اين مطلب در گفتگو با خبرنگار بنا (bena) افزود: علاوه بر اين دولت مي تواند حمايت هايي را در قالب تخصيص يارانه در راستاي کاهش بليط هواپيما به سرمايه گذاران و گردشگران اين منطقه موجبات رونق گردشگري منطقه آزاد چابهار شود.

وي با اشاره به تجربه چندين ساله در هندوستان تصريح کرد : تالاب معروف "سري نگر" ايالت کشمير هندوستان در حالي که مساحتي کمتر از تالاب بين المللي انزلي دارد و يکي از مناطق پر خطر محسوب مي شود به دليل تبليغات بالا و خدمات بي نظير آن همواره مورد توجه گردشگران سراسر دنيا است و سالانه ميليون ها دلار ارز را وارد ايالت کشمير مي کند.

سرپرست گردشگري منطقه آزاد انزلي در رابطه با برگزاري نخستين نمايشگاه جهانگردي، هتلداري و صنايع وابسته در منطقه آزاد چابهارگفت: برگزاري چنين نمايشگاه هاي مي تواند توانمندي هاي بسيار ارزشمند گردشگري سراسر کشور را که به مراتب بسيار ارزشمندتر از جاذبه هاي گردشگري "سري نگر" هندوستان است را در معرض نمايش جهانيان قرار دهد تا با تبليغات مناسب و اعمال مديريت هاي قويتر از اين توانمندي ها به نحو احسن در جذب گردشگران خارجي موفق شد.

وي در ادامه افزود: لازم است همچنين برقراري اينگونه نمايشگاه ها توالي و تدوام داشته باشد و در تمام مناطق آزاد کشور نيز تسري يابد.

مرادمند برگزاري نمايشگاه هاي صنعت گردشگري را در مناطق آزاد موجب آشنايي نزديک و هدفمند سرمايه گذاران و کارشناسان ذيربط با ظرفيت هاي هر منطقه عنوان کرد و گفت: اين اقدام مقدمه برگزاري نمايشگاه هاي بين المللي گردشگري در هر منطقه آزاد کشور با توجه به موقعيت جغرافيايي آن منطقه با کشورهاي همجوار آن مي شود.
202



شناسه خبری: 6214

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو