مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم عنوان کرد؛

فرهنگسازی و همراهی جوامع محلی پیش شرط رونق گردشگری قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/62094
ساعت 13:52 شنبه 23 مرداد 1400
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: خوشبختانه امروز وحدت و همدلی بی نظیری میان مذاهب در جزیره قشم وجود دارد که جایگاه امام جمعه برای تحکیم این وحدت بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاري برنا، علی درویش پور در دیدار با امام جمعه شهرستان قشم، اظهار کرد: توسعه و رونق بخشیدن به صنعت گردشگری یکی از اولویت های اصلی منطقه آزاد قشم است و برای این منظور نیازمند فرهنگسازی جهت همراهی جامعه محلی هستیم.
درویش پور ادامه داد: جایگاه فرهنگی ـ اجتماعی امام جمعه جهت تغییر نگاه فرهنگی و فرهنگسازی با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و تبدیل جزیره قشم به یکی از مقاصد اول گردشگری کشور دارای اهمیت بالایی است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: ظرفیت های بی نظیر بسیاری در عرصه های مختلف اقتصادی، شیلاتی، گردشگری و... در این منطقه وجود دارد و اولویت و ماموریت اصلی ما بهبود خدمات رسانی و افزایش کیفیت تمام ساکنان جزیره قشم می باشد.
به گفته درویش پور؛ قشم امروز برای تبدیل شدن به برند اول گردشگری در کشور و منطقه نیازمند تغییر نگاه به سرمایه گذاران در حوزه های مختلف است.
وی با تاکید بر لزوم تمامی بخش ها برای معرفی بهتر قشم، ادامه داد: آموزش به تمامی حلقه ها و تکمیل زنجیره گردشگری در جزیره یکی از اولویت های رونق گردشگری می باشد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توسعه و رونق صنعت گردشگری علاوه بر ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان بومی، شرایط برای کسب درآمد بیشتر و افزایش کیفیت زندگی ساکنان جزیره فراهم می شود.
درویش پور در پایان خاطرنشان کرد: تمامی بخش ها، نهادها و سازمان ها  با همسویی و هم افزایی باید برای توسعه متوازن، پیشرفت و افزایش رضایتمندی مردم تلاش کنند.

*وحدت جزیره قشم "مردم محور" است

براساس این گزارش امام جمعه شهرستان قشم نیز در این جلسه اظهار کرد: امنیت امروز در نواحی جنوب کشور به ویژه جزیره قشم به عنوان بزرگترین جزیره خلیج فارس، امنیت مردم محور و براساس وحدت میان مذاهب و اقشار مختلف مردم است.
حجت الاسلام غلامرضا حاجبی ادامه داد: خوشبختانه امروز از نظر اجتماعی دارای امنیت و آرامش خوبی است و این مساله به خوبی می تواند در زمینه رونق و توسعه گردشگری منطقه تاثیرات مثبت خود را نشان دهد.
وی اضافه کرد: توسعه صنعت گردشگری در صورت هدفمند بودن می تواند موجب رونق اقتصادی ساکنان جزیره و در نتیجه افزایش کیفیت زندگی در بخش های مختلف قشم شود.
امام جمعه شهرستان قشم با اشاره به ضرورت فعالیت فرهنگی و فرهنگسازی، تصریح کرد: با انجام فعالیت های فرهنگی مختلف می توان زمینه اعتمادسازی و همراهی جوامع محلی جهت توسعه فعالیت های مختلف اقتصادی و گردشگری در جزیره را فراهم نمود.
به گفته حاجبی؛ فعالیت های فرهنگی و اجتماعی با هدفگذاری صحیح می تواند موجب کاهش آسیب های اجتماعی موجود در سطح جزیره شود.
وی ادامه داد: حوزه خوب زیستن و افزایش کیفیت زندگی ساکنان تمام بخش های جزیره دارای اهمیت است و با توسعه متوازن و پایدار در کنار فعالیت فرهنگی و اجتماعی می توانیم، این موضوع را تقویت کنیم.
امام جمعه شهرستان قشم در ادامه تاکید کرد: تمام بخش ها و سازمان ها باید وظایف و ماموریت های خود را به بهترین اجرایی کنند و نباید سازمان منطقه آزاد قشم پاسخگوی کم کاری ادارات و بخش های مختلف باشد.
حجت الاسلام حاجبی افزود: بازدیدهای دوره و سرزده مدیرعامل سازمان منطقه آزاد از روستاهای مختلف جزیره و مشاهده مشکلات از نزدیک اقدامی شایسته تقدیر است.
وی تصریح کرد: رفع مشکلات پیش روی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی و همچنین تسهیل فرآیندهایی که می تواند موجب شکوفایی و رونق اقتصادی این منطقه شود نیز نیازمند توجه ویژه است.
امام جمعه شهرستان قشم با بیان اینکه با وجود تمام تلاش ها و پیشرفت ها هنوز تا نقطه مطلوب فاصله داریم، افزود: در حوزه هایی مانند توریست درمانی، نفت و انرژی، صنایع دریامحور و شیلات و... قشم می تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور و منطقه ایفا کند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو