امضای تفاهم نامه همکاری فنی تخصصی و پژوهشی بین دانشگاه علم و صنعت و سازمان منطقه آزاد ارس

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61910
ساعت 13:36 شنبه 26 تير 1400
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از امضای تفاهم نامه همکاری فنی تخصصی و پژوهشی فی مابین دانشگاه علم و صنعت ایران و این سازمان خبر داد.

به گزارش فرینا، محسن نریمان با اعلام این خبر گفت: تفاهم نامه همکاری فنی تخصصی و پژوهشی دانشگاه علم و صنعت ایران با سازمان منطقه آزاد ارس با هدف بسترسازی برای تقویت شتاب دهنده ها و استارتاپ‌ها کارآفرینانی و به منظور تکمیل حلقه‌های زیست بوم دانش بنیان و همچنین برنامه ریزی مشترک جهت نیل به تجاری سازی و ایجاد فناوری های جدید و مورد علاقه این سازمان به منظور رفع چالش های ملی که با تجمیع ظرفیت‌های طرفین و قابل تامین قابل مرتب سازی باشند امضا شد.

نریمان، شناسایی و برنامه ریزی برای رفع موانع پیش روی ارس که مرتفع سازی آنها با اقدامات دانشی پژوهشی و مشاوره ای فناورانه و آموزشی از طرف دانشگاه قابل تصور است را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه عنوان کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوعات قابل اجرا در تفاهم نامه اضافه کرد: تاسیس و توسعه مرکز نوآوری فن راه دانشگاه در منطقه، همکاری در زمینه خودروسازی و همکاری دانشکده و پژوهشکده خودرو دانشگاه در منطقه، استفاده از ظرفیت‌های بازار اوراسیا،توسعه حمل و نقل پاک و استفاده از انرژی های تجدیدپذیر در سازمان در اجرای سیاست های توسعه حمل و نقل و لجستیک با همکاری دانشگاه مهندسی راه‌آهن و مهندسی فناوری های نوین دانشگا‌ه را از مهمترین موضوعات مورد تاکید در این تفاهم نامه عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد توسعه و اجرای فناوری‌های نوین در تولید محصولات کشاورزی و گلخانه ای شامل راه اندازی گلخانه هیدروپونیک هوشمند و همکاری در زمینه توسعه آموزش و پژوهش در حوزه حمل و نقل، لجستیک، تقویت و توسعه همکاری در سایر حوزه‌های فناوری و تجهیزات با سایر دستگاه‌های ذیربط را از دیگر محورهای همکاری بین دانشگاه علم و صنعت و این سازمان یاد کرد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو