در ششمین دوره افتتاح پروژه های مناطق آزاد به فرمان رییس جمهور؛

آغاز بهره‌برداری از 62 طرح‌ سرمایه گذاری و زیر بنایی در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی کشور

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61835
ساعت 11:57 سه شنبه 15 تير 1400
بهره‌برداری از طرح‌ های سرمایه گذاری و زیر بنایی به ارزش سه هزار و 105 میلیارد تومان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهور آغاز شد.

به گزارش فرینا، همزمان با هفتاد و هشتمین هفته از افتتاح طرح های مهم ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» و در ششمین دوره افتتاح طرح های مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی، بهره برداری از 62 طرح تولیدی اقتصادی و زیربنایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، گیلان و سیستان و بلوچستان با حضور ویدیوکنفرانسی رییس‌جمهوری آغاز شد.

 این طرح‌ها در مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو، چابهار، ارس، انزلی اجرا شده و با افتتاح این طرح‌ها برای یکهزار و 638 نفر اشتغالزایی مستقیم فراهم شده است.

در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ارس»، 38 طرح اقتصادی و زیربنایی با ارزش سرمایه‌گذاری یک هزار و 514 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 663 نفر به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل تولید کشنده 2631 یورو 5 ارس خودرو دیزل، مجتمع مشاهیر آذربایجان فازهای دو، سه و چهار در زمینی به مساحت 35 هزار متر مربع، مجتمع تجاری هایپر اسکار در زمینی به مساحت 20 هزار 672 مترمربع، 10 مجتمع مسکونی خدماتی و آزمایشگاه غذا و دارو می‌شود.

چهار پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی ماکو»، با ارزش سرمایه‌گذاری 758 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 360 نفر بهره‌برداری شد.

این پروژه‌ها شامل بزرگراه شهید سردار سلیمانی، تاسیسات زیربنایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو، پروژه مشارکتی پایانه هوشمند و چندمنظوره نوبت دهی و خدماتی 650 کامیون، پل تقاطع غیرهمسطح فرودگاه است.

در «منطقه آزاد انزلی» هم 14 طرح سرمایه گذاری و زیربنایی با ارزش سرمایه گذاری 616 میلیارد تومان و اشتغالزایی برای 446 نفر با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.

واحد صنعتی تولید لامپ و مجتمع مسکونی تجاری مهتاب از طرح‌هایی است که امروز در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

امروز همچنین 6 پروژه سرمایه گذاری و زیربنایی در «منطقه آزاد تجاری ـ صنعتی چابهار»، با اعتبار سرمایه گذاری 216 میلیارد تومان و با اشتغالزایی برای 169 نفر افتتاح شد که از جمله این طرح‌ها می‌توان از فاز 3 آریا پروفیل، هتل سه ستاره گیلان، شهرک مسکونی یاس، واحد بازیافت آلومینیوم و طرح مسئولیت اجتماعی نام برد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو