صنعتگران فعال صنایع دستی منطقه آزاد چابهار تجلیل شدند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61697
ساعت 09:21 سه شنبه 25 خرداد 1400
مدیر امور گردشگری منطقه آزاد چابهار گفت: به مناسبت هفته صنایع دستی از صنعتگران و فعالان برتر صنایع دستی این منطقه تجلیل و قدردانی شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، عدنان حسینی در این آیین اظهار داشت: این ویژه‌برنامه با هدف تشویق، کمک و راهنمایی صنعتگران دستی و همچنین بالا بردن سطح اطلاعات تخصصی و حرفه‌ای آنها، ایجاد همبستگی میان صنعتگران منطقه توسط سازمان منطقه آزاد چابهار با همکاری دانشگاه بین‌المللی و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

به گفته وی، در این مراسم از 10 هنرمند شاخص صنایع دستی در رشته‌های صدف‌کاری و صنایع دستی دریایی، سوزن‌دوزی، سکه‌دوزی، ساخت زیورآلات سنتی، البسه محلی و عروسک سازی منطقه آزاد چابهار با حضور «معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری» سازمان منطقه آزاد و مسوولان دانشگاه بین‌المللی چابهار تجلیل شد.

حسینی تصریح کرد: همچنین وبینار تخصصی بررسی ‌چالش‌های پیش روی صنایع دستی و راهکارهای آن توسط اساتید ملی صنایع دستی به صورت ویدئو کنفرانسی به همراه پرسش و پاسخ برگزار شد.

بیش از 2 هزار و 800 نفر در حوزه صنایع دستی منطقه آزاد چابهار فعالیت می‌کنند.

صنایع دستی، پس از جنگ جهانی دوم، با محتوای هنری و فرهنگی، مورد توجه کشورهای پیشرفته قرار گرفت. در دهم ژوئن 1964 میلادی نخستین همایش جهانی با شرکت مسوولان اجرایی، اساتید دانشگاه، هنرمندان و صنعتگران بیش از 40 کشور جهان، در نیویورک برگزار شد. در قطعنامه‌ پایانی آن همایش، تأسیس «شورای جهانی صنایع دستی»، به عنوان نهاد وابسته به یونسکو تصویب و سالروز تأسیس این همایش، به عنوان «روز جهانی صنایع دستی» نامگذاری شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو