معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی خبرداد:

ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک، بجز خودروهای آمریکایی در مناطق آزاد بلامانع است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61655
ساعت 21:51 چهارشنبه 19 خرداد 1400
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از ترانزیت خارجی خودروهای سواری دارای پلاک و شماره گذاری شده در مناطق آزاد به جز خودروهای ساخت یا برند آمریکایی پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری فرینا، احمد جمالی با اعلام این خبر افزود: بر اساس این تفاهم نامه خودروهایي به جز خودروهاي برند آمریکایی مثل برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی و بوگاتی پس از انجام ثبت آماری مورد تایید دبیرخانه شورایعالی مابین مناطق آزاد تجاری- صنعتی بلامانع است و گمرگ ایران هماهنگی لازم را در این خصوص انجام می‌دهد.
جمالی افزود: پس واردات کالا به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی یا ترانزیت کالا بین این مناطق صرفا بر اساس ثبت آماری کالا و اعلام توسط دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام خواهد شد و دیگر نیازی به انجام ثبت سفارش نیست و سازمان های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید کلیه اطلاعات کالای وارده به صورت برخط در اختیار گمرک قرار دهند.
او ادامه داد: گمرک جمهوری اسلامی ایران هم اهتمام لازم را برای ترانزیت کالا با کمترین تشریفات به موازات مناطق مذبور به عمل آورد.
معاون اقتصادی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، افزایش تعداد رديف کالاهای همراه مسافر با همکاری گمرک ایران خبر داد و افزود: در این تفاهم مقرر گردید تعداد ردیف تعرفه های کالاهای مجاز همراه مسافر افزایش یافته و در دستور کار قرار گیرد.
جمالی توجه به ماده 66 قانون امور گمرکی را از دیگر موضوعات مطرح شده در این توافقنامه دانست و گفت: مستند با توجه به ماده 66 قانون امور گمرکی مقرر شده حقوق ورودی مواد اولیه خارجی پرداخت شده واحدهای تولیدی مستقر در مناطق آزاد ویژه اقتصادی پس از صادرات و رعایت مقررات مربوطه استرداد شود.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو