افتتاحیه‌های رئیس جمهور نرخ اشتغال قشم را تقویت می‌کند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61619
ساعت 19:23 چهارشنبه 12 خرداد 1400
مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی منطقه آزاد قشم گفت: نرخ بیکاری پنج تا 6 درصدی را برای قشم 1400 برآرود کرده‌ایم اما افتتاحیه‌های رئیس جمهوری می‌تواند به کاهش این رقم بیانجامد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، سلیمان رنجبری در نشست کارگروه اشتغال شهرستان قشم اظهار داشت: اولویت ما در سال جاری با توجه به آسیب‌های اقتصادی ناشی از کرونا، حفظ درصد نرخ بیکاری موجود است.

رنجبری با بیان اینکه نرخ بیکاری استان هرمزگان در سال 1398 رقمی معادل 14 درصد بوده است، افزود: این رقم در جزیره قشم بین 5 و نیم تا 6 درصد قرار دارد.

مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: پیش از شیوع ویروس کرونا، دستیابی به نرخی بیکاری سه و نیم تا چهار درصد در جزیره قشم برای سال 1400 پیش بینی شده بود.

رنجبری ادامه داد: شرایط کرونایی و تحریم‌های موجود سبب شده اولویت ما در سال جاری حفظ وضعیت اشتغال موجود باشد که در صورت تحقق آن نرخ بیکاری رقمی بین پنج تا 6 درصد می‌باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به افتتاح پروژه‌های بزرگی که توسط ریاست جمهوری در این جزیره در حال انجام است دستیابی به رقمی کمتر نیز دور از انتظار نیست و حتی می‌توان به افزایش سطح اشتغال نیز امیدوار باشیم.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو