سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاد ماکو تسهیل می‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61561
ساعت 14:09 شنبه 8 خرداد 1400
تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان منطقه آزاد ماکو و شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در راستای توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی و زیرساخت های آنها، تسهیل سرمایه گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان غربی منعقد شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو  روز شنبه در این خصوص به خبرنگاران گفت: در این تفاهم نامه در خصوص توسعه شهرک‌های صنعتی موجود در محدوده منطقه آزاد به تناسب درخواست‌های زمین توسط متقاضیان سرمایه گذاری و تولید، زمین مربوطه براساس طرح مصوب شهرک‌ها و بصورت فاز بندی  با مساحت تقریبی 50 هکتار توسط سازمان منطقه آزاد در اختیار شرکت شهرک های صنعتی استان جهت واگذاری در قالب قرارداد حق انتفاع به صنعتگران و تولید کنندگان دارای مجوز تاسیس (صادره از سوی منطقه آزاد ماکو) قرار می گیرد.

محمدرضا عبدالرحیمی افزود: همچنین طبق این تفاهم نامه صدور جواز تاسیس، پروانه بهره برداری و مجوز فعالیت اقتصادی واحدهای صنعتی جهت استقرار و فعالیت در شهرکها و نواحی صنعتی از طرف سازمان منطقه آزاد ماکو و صدور مجوز ساخت و ساز، نظارت بر آن یا پایانکار ساختمانی از طرف شرکت شهرکهای صنعتی انجام پذیرد.

عبدالرحیمی ادامه داد: مسئولیت ایجاد و تامین زیر ساخت ها براساس جدول سطح بندی دستورالعمل بهره برداری از زمین، اعیانی و تاسیسات شهرک ها و نواحی صنعتی شامل تامین آب، برق و راه دسترسی بر عهده شرکت شهرک های صنعتی خواهد بود و مسوولیت هرگونه تعلل در این خصوص که مانع از بهره برداری از زمین شهرک ها شود، بر عهده شرکت شهرکهای صنعتی خواهد بود.

وی اضافه کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده است پروژه های اولویت دار در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر در منطقه آزاد به صورت سالانه با هماهنگی شرکت شهرک های صنعتی استان و سازمان منطقه آزاد تعیین و برنامه ریزی لازم معمول شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه طرح شهرک های صنعتی جهت انطباق با طرح جامع منطقه آزاد و دیگر طرح های سرمایه‌گذاری و عمرانی به سازمان منطقه آزاد ارائه خواهد شد، اظهار داشت: این سازمان نیز نسبت به تطبیق طرح های شهرک ها و نواحی صنعتی با طرح جامع منطقه آزاد اقدام خواهد کرد.

عبدالرحیمی بیان کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده که واحدهای مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی در محدوده منطقه آزاد از مزایا، مشوق های قانونی هر 2 دستگاه بهره مند شوند.

منطقه آزاد ماکو بزرگترین منطقه آزاد کشور بوده و شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت را شامل می شود.

بازرگان، که مهمترین مرز زمینی کشور است در این منطقه فعال بوده و علاوه بر آن، مرز صنم بلاغی پلدشت در مرز نخجوان در این منطقه فعالیت دارد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو