مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس مطرح کرد:

9 قرارداد سرمایه‌گذاری پارسال در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس منعقد شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61463
ساعت 16:56 سه شنبه 28 ارديبهشت 1400
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان اینکه این مجموعه ظرفیت‌های فراوانی برای سرمایه‌ گذاری و همچنین اجرای طرح‌های صادرات محور دارد، گفت: در سال جهش تولید تعداد 9 قرارداد سرمایه‌گذاری در این منطقه ویژه اقتصادی منعقد شده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، حسن خلج طهرانی روز سه شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود: سرمایه‌گذار ستاره سیمین هرمز، گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش، ماد‏ شیمی، لاستیک‌های صنعتی مبارکه، کرومیت میامی فردوس، یگانه پیشو مکران، دنیای بوره ایرانیان و هومان راهبرد سامانه از شرکت‌هایی بودند که سال 99 در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس سرمایه‌گذاری کردند.
خلج طهرانی بیان داشت: شرکت ستاره سیمین هرمز با سرمایه‌گذاری 2 هزار و 466 میلیارد یورویی و ایجاد 11هزار شغل، سهم بیشتری در اشتغال جوانان بومی منطقه داشته است.
وی اظهارداشت: گروه گسترش سرمایه گذاری بین المللی ارزش نیز با 46 میلیون دلار سرمایه‌گذاری با اشتغازایی 135 نفر در جایگاه دوم و شرکت ماد شیمی با سرمایه گذاری 300 میلیون دلاری و ایجاد 122 ظرفیت شغلی در جایگاه سوم قرار گرفته است. 
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس ادامه داد: 2 شرکت کرومیت میامی فردوس و لاستیک‌های صنعتی مبارکه هم با سرمایه‌گذاری به ترتیب 126 و 10 میلیون دلاری در ایجاد مجموع 235 فرصت شغلی نقش داشته اند.
خلج طهرانی یادآورشد: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به دلیل موقعیت راهبردی نزدیکی به مهم‌ترین معادن سنگ آهن کشور و وجود خطوط ریلی و حمل و نقل دریایی مهم‌ترین عواملی است که بسیاری از شرکت‌های سرمایه‌گذار را ترغیب به سرمایه گذاری در این منطقه نموده است.
وی اضافه کرد: منطقه ویژه خلیج فارس نیز تلاش‌های تحسین برانگیزی در جهت تسهیل هرچه بیشتر بستر تولید و توسعه زیرساخت‌های مورد نیاز برای دستیابی به این هدف و به حرکت درآوردن چرخ‌های اقتصاد کشور و افزایش ارزآوری داشته است و در تلاش هستیم با تامین و توسعه زیرساخت‌ها در منطقه بتوانیم شرکت‌های زیادی در این منطقه سرمایه گذاری کرده و زمینه اشتغال جوانان را فراهم نمایند.

منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با دارا بودن اسکله اختصاصی مجهزبه نوارمتحرک تخلیه و بارگیری به طول 32 کیلومتر به عنوان قطب تولید فولاد، آلومینیوم و فلز روی با جذب چهار میلیارد دلار سرمایه گذاری در یک دهه گذشته و ایجاد اشتغال پایدار برای 11 هزارو 500 نفر در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس قرار دارد.
فراهم آوردن شرایط جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی و هدایت آنان در جهت احداث واحدهای صنعتی و معدنی انرژی بر و فرآوری مواد معدنی و همچنین رشد توسعه اقتصادی، افزایش فرصت‌های شغلی، افزایش و توسعه فنآوری های جدید حوزه تولید، مهارت‌های مدیریتی، ارتقای کیفیت تولیدات و افزایش توان صادرات به منظور رقابت در بازارهای جهانی از جمله مهم‌ترین اهداف ترسیم شده این منطقه است.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو