مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چابهار:

مردم جهان از شنیدن زبان فارسی لذت می‌برند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61428
ساعت 11:26 دوشنبه 27 ارديبهشت 1400
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با بیان اینکه فارسی شیرین است گفت: مردم جهان از خواندن و شنیدن این زبان لذت می‌برند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، نصیراحمد ملازهی در ویژه برنامه پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی اظهار داشت: زبان فارسی از شیرین‌ترین زبان‌ها است که با وجود هزاران شاعر و ادیب پر آوازه در طول تاریخ افراد زیادی در سراسر دنیا علاقه‌مند هستند تا این زبان شیرین را فرا بگیرند و با مفاهیم غنی که با این زبان تولید شده است آشنا شوند.

وی افزود: هزاران سال است که مردم بلوچ با زبان فارسی ارتباط دارند و از زمان‌های دور در بلوچستان به افرادی با سواد گفته می‌شد که می‌توانستند زبان فارسی را خوب بخوانند و بنویسند، در مکتب‌های قدیمی کتاب‌های بوستان، گلستان، مخزن الاسرار، حافظ و شاهنامه تعلیم داده می‌شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: لذا بر ماست که در حفظ، پاسداری زبان  و واژگان شیرین فارسی بکوشیم و ارزش حکیمی همچون فردوسی را بدانیم که از زبان سترگ فارسی حراست و پاسداری کرد تا امروز ما و میلیون ها انسان دیگر در سراسر دنیا از خواندن و شنیدن این زبان لذت ببریم.

محمدامین محمدی معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار نیز گفت: برگزاری برنامه پاسداشت روز زبان فارسی و بزرگداشت حکیم فردوسی وظیفه هر نهاد فرهنگی است.
وی گفت:25 اردیبهشت مصادف است با سالروز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی بزرگ، لذا وظیفه نهادهای فرهنگی است که در پاسداری و گرامیداشت زبان فارسی که افتخار و غرور ملی ما ایرانیان است بکوشند.

همزمان با سالروز زبان فارسی و بزرگداشت ناجی زبان و ادبیات فارسی، فردوسی بزرگ، ویژه برنامه‌ایی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد چابهار با همکاری هنرمندان و شاعران شهر چابهار به صورت مجازی برگزار شد.
 با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌ها، این برنامه کاملا به صورت مجازی و به طور زنده از صفحه اینستاگرام پخش شد.
 محتوای این برنامه شامل سخنرانی توسط استاد کریم باشنده، اجرای شاهنامه خوانی و نقالی توسط هنرمندان، اجرای موسیقی سنتی ردیف دستگاهی و شعر خوانی توسط شاعران بود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو