مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خبر داد:

امکان اتصال پالایشگاه ها به مخازن نفتی بندر شهید رجایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61379
ساعت 15:22 چهارشنبه 22 ارديبهشت 1400
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: طرح مطالعاتی احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس با هدف ایجاد بستری مناسب برای ارائه خدمات هرچه بهتر به بخش خصوصی و تسهیل در امر واردات و صادرات فرآورده های نفتى در حال انجام است .

به گزارش فرینا، علیرضا محمدی کرجی ران، هدف از اجرای این طرح مطالعاتی را ساماندهی و افزایش بهره برداری از حداکثر ظرفیت های اسکله و سایتهای نفتی در بندر خلیج فارس بیان کرد.
محمدی کرجی ران، ایجاد بستری مناسب برای خدمات بهتر به بخش های خصوصی در واردات و صادرات فرآورده های نفتی بر اساس استانداردهای معتبر را از دیگر اهداف پروژه یاد شده برشمرد .

به گفته وی، با احداث کریدور خطوط جامع بندر خلیج فارس علاوه بر افزایش حجم عملیات تخلیه و بارگیری فرآورده های نفتی، بهره روری از اسکله ها نیز افزایش یافته و به تبع آن شاهد کاهش ماندگاری شناورها در لنگرگاه خواهیم بود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی خاطر نشان کرد: با اتصال تمامى شرکت های سرمایه گذار به محوطه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی انتقال فرآورده های متنوع سبک و سنگین نیز از طریق ریل به مخازن مستقر در بندر خلیج فارس امکان پذیر خواهد شد.

محمدی کرجی ران ادامه داد: با ساماندهی و احداث خطوط جدید امکان پذیرش شناورها با سایز بزرگ و اتصال آن به مخازن بندر خلیج فارس فراهم و ما حصل این اقدام افزایش سهم بازار در منطقه است.
وی، اعتبار در نظر گرفته شده برای قرارداد مطالعه را 12 میلیارد ریال و اعتبار پیش بینی شده جهت اجرای عملیات عمرانی را رقمی بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ابتدا 15 شرکت به این خطوط متصل شده و بر اساس طرح، در آینده تمامی شرکت های سرمایه گذار نفتی واقع در بندر شهید رجایی از این خطوط بهره مند خواهند شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی ابراز امیدواری کرد: با اجرای این طرح امکان اتصال پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و پالایشگاه بندرعباس بدون واسطه و به صورت مستقیم به مخازن نفتی موجود در بندر شهید رجایی فراهم خواهد شد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو