بیش از 100 طرح مسوولیت‌ اجتماعی در چابهار اجرایی شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61304
ساعت 13:20 شنبه 18 ارديبهشت 1400
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: طی یک سال گذشته تاکنون بیش از یکصد طرح ویژه مسوولیت‌های اجتماعی در منطقه آزاد چابهار اجرایی شده است.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل منطقه آزاد چابهار، طاهره شهرکی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرموده‌اند، سواحل مکُران گنجی فراموش شده است که بایستی هر چه سریع‌تر از ظرفیت‌ها و مواهب موجود در آن بهره برد اظهار داشت: در همین راستا سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به تدوین سند مسوولیت‌های اجتماعی اقدام کرد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری منطقه آزاد چابهار طی سه سال اخیر در حوزه‌های فرهنگی، محیط زیست، اجتماعی و گردشگری اقدامات شاخصی را در کارنامه خود ثبت کرده است.

او با بیان اینکه در حوزه‌ مسوولیت‌های اجتماعی 100 پروژه با مشارکت منطقه آزاد چابهار در دست اجرا است گفت: در این راستا 48 پروژه اجتماعی شامل احداث 20 مدرسه، یک مجتمع شبانه‌روزی، سه واحد خوابگاهی، چهار پروژه زیرساختی در حوزه بهداشت و درمان و 20 طرح زیرساختی ورزشی در دستور کار قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اجرای 2 طرح زیست محیطی در این دیار بیان داشت: در این حوزه نیز اجرای یک سایت پرنده‌نگری و یک پایگاه محیط زیست دریایی به مرحله اجرا در آمد.

وی تعداد پروژه‌های فرهنگی سال 99 را 33 مورد عنوان کرد و گفت: در این رابطه 27 خانه امید روستایی، پنج کتابخانه روستایی و همچنین خانه فرهنگ و هنر کمالان با پیشرفت قابل توجهی در حال تکمیل هستند.

شهرکی از اجرای 17 پروژه گردشگری یاد کرد و افزود: در این حوزه 12 طرح گردشگری، دو طرح صنایع دستی و سه طرح در حوزه میراث فرهنگی عملیاتی شد.

وی اعتبار پروژه‌های عمرانی این معاونت در سال 99 را 15 هزار و 580 میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: سهم مشارکت سازمان منطقه آزاد چابهار در این پروژه‌ها  هفت هزار 248 میلیارد ریال است.

معاون سازمان منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: سهم مشارکت منطقه آزاد در اجرای این  پروژه‌ها 47 درصد بوده و 53 درصد دیگر توسط سایر نهادها تامین شده است.

وی میزان اعتبار پروژه‌های فرهنگی را 90 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: چهار هزار و 313 میلیارد ریال هم به پروژه‌های اجتماعی اختصاص یافته است.

شهرکی به اعتبار طرح‌های گردشگری نیز اشاره کرد و اظهار داشت: سهم پروژه‌های گردشگری 2 هزار و 838 میلیارد ریال بوده است و هفت و نیم میلیارد ریال هم به طرح‌های محیط زیست اختصاص یافت.

وی همچنین از اجرای یکسری پروژه جدید شامل خانه‌های بهداشت، مرکز تسهیلات زایمانی و پارک بانوان در منطقه آزاد چابهار خبر داد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: باید یادآوری کنیم که سازمان منطقه آزاد چابهار 29 هزار متر مربع از بهترین زمین‌های منطقه آزاد را به احداث زیرساخت‌های فرهنگی، ورزشی و بهداشت و درمان به منظور ارئه خدمات بهتر به جامعه محلی اختصاص داده است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو