کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61188
ساعت 12:04 سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با حضور در ویژه برنامه «هلال اروند»، گفت: کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

به گزارش فرینا، سید علی موسوی در شب دوازدهم از ماه مبارک رمضان و در ویژه برنامه « هلال اروند» ضمن تبریک هفته کار و کارگر، نقش این زحمت کشان در تحقق شعار سال را بسیار مهم دانست و افزود: هدف از این برنامه تقدیر و تشکر از خادمین کارگران، کارگران نمونه و خانواده معزز شهدای کارگر، ایثارگران و جانبازان، تقدیر و تشکر از حادثه دیدگان کارگر، تشکل های کارگری و بویژه تقدیر و تشکر از زنان نمونه کارگر مشغول در واحدهای صنعتی و خدماتی منطقه است؛ که در رونق و شکوفایی کار و تولید منطقه نقش اثرگذاری داشته اند.

موسوی هفته کار و کارگر را فرصت مغتنمی جهت ارج نهادن به افرادی دانست که در پیشرفت کار و تولید منطقه صبورانه خدمت می کنند و افزود: در سال های گذشته به اتفاق کارفرمایان و مدیران واحدهای صنعتی، تلاش کردیم از نیروهای بومی منطقه نهایت استفاده شود و برای اثبات این ادعا طی راستی آزمایی انجام گرفته ، مشخص شد بیش از 90 درصد نیروهایی که در واحدهای صنعتی فعالیت می کنند، فرزندان آبادان و خرمشهر هستند و امسال نیز با همین هدف، تاکید مان بر استفاده از نیروهای بومی منطقه در واحدهای صنعتی است که به بهره برداری می رسانیم.

وی تقدیر و تشکر از خادمین کارگرها را در هفته کار و کارگر یک اقدام شایسته دانست و اظهار داشت: کارفرمایان بعنوان خادمین با پرداخت به موقع حقوق کارگر، بیمه، پرداخت رفاهیات و انجام تعهدات و توسعه کارشان، نقش مهمی در کیفیت اشتغال دارند، برای همین امسال در کنار کارگران نمونه از واحد صنعتی نمونه نیز بعنوان خادم کارگر تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شعار سال، خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته و امسال مقام معظم رهبری به دلیل حساسیت ها و اهمیت موضوع، شعار سال را به اشتغال، تولید و صنعت اختصاص دادند.

موسوی ادامه داد: در دوسال سال گذشته که شعار سال «رونق تولید» نام گذاری شد، بیش از 90 درصد از برنامه هایی که در بخش صنایع تدوین نموده بودیم اجرایی شد و در سال گذشته نیز که «جهش تولید» نام گرفت با تعریف و برنامه ریزی 20 راهبرد توانستیم 80 در صد از آنها را اجرایی که 20 درصد باقی مانده نیز به دلیل کرونا و مشکلات و فشار تحریم ها، انجام نشد.

وی از برنامه های مربوط به شعار سال جاری که تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام دارد گفت و افزود: همکاران بنده به همراه مدیرعامل وقت، هیأت مدیره و معاونین سازمان منطقه آزاد اروند برای سال جدید 15 راهبرد تدوین کردند که از این تعداد؛ 5 راهبرد جهت تقویت تولید، 5 راهبرد برای پشتببانی ها و 5 راهبرد دیگر نیز در راستای مانع زدایی ها تعریف شده و امیدواریم با برنامه ریزی خوبی که انجام شده بتوانیم با مدیریت صحیح، تولید را تقویت ،از کارآفرینان پشتیبانی و از بازدارنده ها مانع زدایی کنیم.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در آخر ابراز امیدواری کرد تا سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر، بتوانند 20 واحد صنعتی را به چرخه تولید بازگردانده، و یا واحدهای راکد را فعال و واحدهای جدیدی، ایجاد کنند.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو