کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی ارس تشکیل شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61183
ساعت 09:06 سه شنبه 7 ارديبهشت 1400
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس از تشکیل کمیته تخصصی فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی (هم پیوندی) در ارس خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، یوسف داداش زاده با اعلام این خبر گفت: در راستای ابلاغیه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور به منظور تشکیل کمیته های تخصصی جهت تدوین برنامه هفتم توسعه، مسئولیت کمیته فرهنگ و توانمندسازی جامعه محلی به معاونت های فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد محول شد و این کمیته در منطقه آزاد ارس نیز بر همین اساس تشکیل شد.
داداش زاده افزود: بر اساس مطالعه دقیق پیشینه کشورهای موفق در حوزه توسعه مباحث فرهنگی و توانمندسازی جامعه محلی، ابعاد و پارامترهای منطبق با ارزش های حاکم در کشوراستخراج شد که شامل سه بعد فرهنگی،اجتماعی و اقتصاد محلی و 87 پارامتر می باشد که بر همین اساس گزارشی از وضع موجود تهیه و ارسال شد.
وی اضافه کرد: در حال حاضر در مرحله تدوین گزارش وضعیت مطلوب می باشیم تا با بهره گیری از نخبگان جامعه محلی و افراد متخصص، گزارشی از آسیب ها و چالش ها تدوین و ارسال شود.
معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ارس در ادامه ضمن تشریح ابعاد مورد بررسی این کمیته در خصوص بعد فرهنگی گفت: ما در بحث های فرهنگی بدنبال تامین زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری به منظور حفظ و احیا سنت ها، آیین ها، ادبیات و موسیقی فولکولور، غذاهای محلی، صنایع خلاق، مباحث دینی و مذهبی و بطور کلی شاخصه های فرهنگی ایرانی اسلامی می باشیم.
یوسف داداش زاده عنوان کرد: توجه به صنایع دستی، توسعه زیرساخت های گردشگری، بهره مندی از استارت آپ ها، حمایت از صنایع روستادوست و ایجاد بستر جهت مشارکت بیش از پیش ارسوندها در مباحث اقتصادی از موارد مهمی است که ما در بحث اقتصاد محلی مد نظر قرار داده ایم.
داداش زاده یادآور شد: در بعد اجتماعی؛ تامین و ارتقا شاخص توسعه انسانی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست، دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی، حذف آسیب های اجتماعی، نقش آفرینی نهادهای داوطلبی اعم از NGO ها، سمن ها، انجمن ها، ارتقای سطح دانش شهروندی و توجه ویژه به مقوله زنان، جوانان، سالمندان و معلولین از مهم ترین مباحث مورد تاکید است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو