پاشایی در دیدار با وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد:

ضرورت تکمیل آزادراه تبریز ـ مرند و جاده مرند ـ ایواوغلی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/61055
ساعت 09:02 شنبه 28 فروردين 1400
نماینده مردم جلفا و مرند و رییس فراکسیون مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی کشور بر تکمیل آزادراه تبریز - مرند و جاده مرند - ایواوغلی تاکید کرد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این دیدار، معصومه پاشایی بهرام ضمن تشریح آخرین وضعیت جاده مرند ـ جلفا، آزادراه تبریز ـ مرند و جاده مرند ـ ایواوغلی، بر لزوم اتمام این پروژه ها تاکید کرد.

پاشایی در گفتگو با وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: جاده مرند ـ جلفا یکی از راه های اصلی سرزمینی برای اتصال به کشورهای قفقاز شمالی بوده و یکی از خطرآفرین ترین جاده ها برای عبور و مرور است که 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و باتوجه به وضعیت بحرانی این جاده باید هرچه سریع تر تکمیل و مورد بهره برداری قرار گیرد.

او با اشاره به پتانسیل ترانزیتی شهرستان مرند ادامه داد: شهرستان مرند جغرافیای خاصی را شامل می شود که از جنوب به سرزمین اصلی، از غرب به اروپا و از شمال کشور به آسیا راه دارد که با تکمیل جاده تبریز ـ مرند ـ بازرگان می توان با در نظر گرفتن قرارگیری این شهرستان در شاهراه جاده ابریشم، مسیر ترانزیتی شرق به غرب را تکمیل و گسترش داد.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه، تکمیل جاده ها اولویت بندی شده و مقرر گردید در گام نخست وزارت راه و شهرسازی از محل اعتبارات خود 6 کیلومتر باقی مانده از جاده مرند و جلفا را بررسی و جهت تکمیل به پیمانکار واگذار نماید.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو