تأثیر دیپلماسی رسانه ای بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60978
ساعت 08:30 سه شنبه 26 اسفند 1399
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر در گفتگو با شبکه الفرات عراق، گفت: دیپلماسی رسانه ای بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و عراق تأثیر بسیاری دارد.

به گزارش فرینا، هادی آبیار با اشاره بر نقش مهم رسانه ها در تعریف و معرفی هویت‌های فرهنگی و هنری بین کشورها، افزود: انعکاس اخبار برنامه های فرهنگی و هنری شهرستان خرمشهر و منطقه آزاد اروند توسط رسانه های عراقی، تاثیر بسزایی بر تبادل فرهنگی و هنری بین دو کشور دارد.

آبیار، عملکرد این رسانه ها  را در جهت توسعه و برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مشترک موثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مشترک باعث عميق تر شدن روابط مبتنی بر اشتراكات فرهنگی و هنری دو كشور می شود؛ از همین روی در خصوص اجرای برنامه های مختلف و دوره های آموزشی در حوزه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در کشور عراق، اعلام آمادگی کرده ایم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرمشهر تصریح کرد: با توجه به ارتباط خوب و هماهنگ با سرپرست کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق و نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پیگیری هایی که توسط این عزیزان صورت می گیرد، اميدواريم پس از پایان پاندمی کرونا و بازگشت به شرایط پایدار، شاهد برگزاري هر چه بهتر رویدادهای فرهنگي هنری مشترک، جهت تبادل بیشتر اطلاعات و توسعه و گسترش روابط فرهنگی و هنری دو كشور دوست و همسايه ايران و عراق باشیم.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو