آیا تا بحال به روستای درک رفته اید؟!

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60953
ساعت 13:41 يکشنبه 24 اسفند 1399
روستای درک با جاذبه گردشگری در سواحل مکران در جنوب شرقی ایران قرار دارد و سواحل مکران در طول دریای عمان گسترده شده است. این سواحل علاوه بر زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری بسیاری که دارد، از نظر جغرافیایی و موقعیت استراتژیکی از موقعیت منحصر‌به‌فردی برخوردار است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری صدا وسیما؛ سواحل چابهار از زیباترین سواحل جنوب ایران است. در اثر پیشروی آب دریا و فرسایش سنگ‌های رسوبی صخره‌های بزرگی به وجود آمده که در حاشیه خط ساحلی، مناظر زیبایی را خلق کرده است. از مناظر دیدینی این منطقه می توان به روستای درک اشاره کرد،فاصله روستای درک با چابهار حدودا 180 کیلومتر است.

درک در مکانی واقع شده است که آب دریا و شن‌های کویر مثل خیال و واقعیت به‌هم رسیده‌اند ساحل درک علاوه بر زیبایی بی‌نظیر و پاکیزگی‌اش دارای سه نوع ساحل شنی، ماسه‌ای و مرجانی است.

کوه‌های مینیاتوری یا کوه‌های مریخی نام کوه‌هایی با ساختار و شکل ویژه در فاصله 40 تا 50 کیلومتری بعد از شهر چابهار واقع شده است، که به دلیل نوع و وضعیت فرسایش و گونهٔ رسوبی خاص، اشکالی شبیه به ناهمواری‌های سطح مریخ دارد.

رسوبات آهکی بقایای بدن جانداران دریایی (سخت‌پوستان و ماهی‌ها) به همراه ماسه و خاک رس، مواد اصلی تشکیل‌دهندهٔ رسوبات این کوه‌ها است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو