مساجد تاثیرگذارترین جایگاه در اجرای طرح کمک مومنانه ایام کرونا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60915
ساعت 12:27 پنج‌شنبه 21 اسفند 1399
مدیرکل امور استان‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مسجد و فرهنگ دینی مسجد را یکی از تأثیرگذارترین جایگاه ها اجرای طرح کمک های مومنانه در ایام کرونا عنوان کرد.

  به گزارش فرینا؛ حسین براتی مدیرکل امور استان های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بهمراه مدیر کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی ضمن حضور در منطقه آزاد ارس در نشستی که با مدیرکل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس داشت گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در ایام شیوع این بیماری با پیروی از دستورات و فرامین رهبر معظم انقلاب، نقش مهمی ایفا نمودند و فعالیت های خوبی در راستای مبارزه با این ویروس و همچنین «کمک مومنانه» انجام دادند.

براتی با تاکید بر لزوم فعال سازی و تقویت فعالیت های کانون های مساجد افزود: مساجد همواره نماد همدلی و همگرایی است و کادرسازی، توانمندسازی و هدایت ظرفیت‌های موجود بومی، فرهنگی و هنری مردمی برای تقویت برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد بهره گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه در منطقه آزاد ارس بستر مورد نیاز جهت تقویت کانون های مساجد فراهم است خاطرنشان کرد: تقویت محتوایی و فکری کانون های فرهنگی هنری مساجد می تواند بستر تحول بزرگ فرهنگی در جامعه باشد از این رو ضروری است ایجاد کانون های فرهنگی هنری مساجد بنا به شرایط جمعیتی و جغرافیایی شهرها وروستاهای بالای هزار نفر و نیز تقویت کیفی و کمی برنامه های آیینی مذهبی و اجتماعی برنامه ریزی شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد منطقه آزاد ارس ضمن ارائه گزارشی از تعداد مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد منطقه، گفت: اقدامات انجام یافته در این زمینه شامل دو حوزه عمرانی و فرهنگی می شود که در بحث عمرانی مهم ترین آن مساعدت 25 میلیارد ریالی سازمان منطقه آزاد ارس جهت تجدید بنای مسجد جامع جلفا است.

سعید شیرمحمدی افزود: احداث و تجهیز مساجد، امام زادگان و حسینیه ها بعنوان مراکز فرهنگی در داخل محدوده و نواحی همجوار، تجهیز نمازخانه های مجتمع های تجاری ارس، نمازخانه های مدارس، نمازخانه های بین راهی و مساعدت به تجهیز نمازخانه های بین راهی استان از دیگر اقدامات عمرانی در حوزه فرهنگی هنری مساجد است.

وی در پایان افزود: در حوزه فرهنگی نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی، توزیع 5 هزار جلد کتاب به کتابخانه های مساجد و برگزاری هفت دوره متوالی مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه از عمده ترین اقدامات فرهنگی است.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو