رونمایی از سامانه هوشمند شهرسازی چابهار با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60682
ساعت 15:14 چهارشنبه 29 بهمن 1399
سامانه هوشمند شهرسازی منطقه آزاد چابهار همزمان با سفر مرتضی بانک، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد رونمایی شد. هوشمندسازی و شفافیت در ارائه خدمات شهری ازجمله دستاوردهای برجسته این سامانه اختصاصی به شمار می‌رود.

به گزارش فرینا، ابوالقاسم اسدی معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار در حاشیه رونمایی سامانه زیما به خبرنگار ما گفت: سامانه هوشمند شهرسازی با عنوان زیما، سامانه اختصاصی سازمان منطقه آزاد چابهار است که با اهدافی چون شفاف‌سازی فعالیت‌های شهرسازی، هوشمند کردن خدمات شهری و مدیریت و نظارت هوشمند بر فرآیند واگذاری در منطقه آزاد طراحی و اجرا شده است.

اسدی با اشاره به اینکه یکی از مأموریت‌های سازمان منطقه آزاد واگذاری زمین یا پذیرش طرح‌های سرمایه‌گذاری است، افزود: هرکدام از این طرح‌های سرمایه‌گذاری روی قطعه‌ای زمین اجرا می‌شود و طبیعتاً نمی‌توان حجم بالای این تقاضاها و واگذاری‌ها را با پرونده‌های کاغذی مدیریت کرد. سیستم سنتی و دستی برای مدیریت این پروژه‌ها، کارکردها و پیشرفت فیزیکی آن‌ها کارآمدی نداشته و باید سامانه‌ای به‌صورت یکپارچه امور را مدیریت کند، سامانه زیما همین کارکرد را دارد.

به گفته معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار؛ این سامانه تحت وب بوده و از هرکجا می‌توان وارد این سامانه شد و سرمایه‌گذار و فعال اقتصادی هم می‌تواند با دریافت نام کاربری و رمز عبور از واحد مدیریت شهرسازی سازمان منطقه آزاد، وضعیت زمین‌های قابل‌واگذاری را ببیند و همچنین صاحبان پروژه از وضعیت زمین پروژه خود مطلع شوند.

در پیان یادآور می‌شود که سامانه هوشمند زیما از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و توانمند داخلی طراحی‌شده و سپس با توجه به اقتضائات و قوانین منطقه آزاد چابهار بومی‌سازی شده است. اسدی در این رابطه تأکید کرد: سامانه زیما برای منطقه آزاد چابهار به‌روز شده و اکنون می‌توان گفت که این سامانه اختصاصی برای منطقه آزاد چابهار است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو