پاکسازی ساحل خنیزی جزیره هنگام از لکه‌های نفتی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/60550
ساعت 08:40 دوشنبه 20 بهمن 1399
مدیر پروژه هنگام سازمان منطقه آزاد قشم گفت: عملیات پاکسازی منطقه ساحل خنیزی جزیره هنگام، از لکه‌های نفتی با همکاری اداره بنادر و دریانوردی قشم صورت گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از برنا، تورج امانی با بیان این مطلب، اظهار کرد: در این عملیات 37 نفر به مدت هشت روز، کلیه لکه‌های نفتی موجود در بخش  ماسه‌ای ساحل خنیزی بزرگ و کوچک جزیره هنگام را جمع آوری کردند.
امانی ادامه داد: لکه‌های نفتی جمع آوری شده را ابتدا در گونی‌های ویژه ریخته و سپس با رعایت استانداردهای محیط زیستی و بهداشتی با آهک مدفون گردید.
مدیر پروژه هنگام سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در برخي نقاط ساحل صخره‌ای خنیزی نیز با استفاده از مواد زایل کننده نفتی (Dispersant) بخشی از عملیات پاکسازی  عملیاتی شده است.
به گفته امانی؛ در آینده نزدیک و با تأمین تجهیزات مورد نیاز از قبیل کارواش، موتور برق و... شرایط برای اجرای کامل عملیات شستشو و پاکسازی بخش صخره‌ای ساحل خنیزی نیز فراهم خواهد شد.
وی با بیان اینکه حفظ محیط زیست وظیفه‌ای همگانی است، تصریح کرد: هدف اصلی از انجام عملیات پاکسازی این منطقه از لکه‌های نفتی به حداقل رساندن میزان خسارت وارده به محیط زیست و مناظر طبیعی این ساحل می‌باشد.
امانی در پایان با قدردانی از شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم جهت تأمین نیروی انسانی این عملیات، خاطرنشان کرد: امیدواریم در آینده با رعایت استانداردهای محیط زیستی توسط کشتی‌های عبوری،  برای کاهش تاثیرات مخرب آلودگی‌های نفتی بر اکوسیستم دریا و ساحل‌های مرجانی منطقه اقدامات جدی صورت بگیرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو