جذب 62 درصدي نيروهاي بومي در منطقه ويژه پارس جنوبي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6052
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس از افزايش ميزان جذب نيروهاي بومي استان بوشهر از 51 درصد به 62 درصد در اين سازمان خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از پايگاه اطلاع رساني منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، مهندس موسي سوري در سومين نشست صميمي خود با کارکنان سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، بهره وري و افزايش کارآيي منابع نيروي انساني را محور و شاخص مهم توسعه اين سازمان خواند و تاکيد کرد: مديران بخش هاي مختلف سازمان منطقه ويژه بايد تمام تلاش خود را براي تحقق اين مهم انجام دهند.

وي تصريح کرد: امروزه نقش و اهميت نيروي انساني در فرآيند توليد و ارائه خدمات در جوامع بشري به عنوان مهم ترين عامل مشخص شده است.

سوري، عامل انساني را مهم ترين بخش تحول و توسعه سازمان ها و شرکت هاي بزرگ نفتي دانست و ادامه داد: در اين راستا بايد محوريت عدالت، تامين تمام حقوق کارکنان را نسبت به جايگاه سازماني آنان رعايت کرد.

وي يادآور شد: برخلاف شائبه هايي در مورد کاهش حقوق و تعديل نيروي انساني، آمارهاي موجود نشان مي دهد که طبق مقررات و دستورعمل هاي اجرايي، علاوه بر افزايش حقوق، تعداد نيروي انساني به ويژه نيروهاي بومي افزايش چشمگيري داشته ايم؛ به طوري که با جذب 224 نفر از نيروهاي بومي، ميزان نيروي بومي شاغل در اين سازمان به 62 درصد رسيده است.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، با اشاره به تعديل برخي نيروهاي اين سازمان، گفت: در زمينه تعديل نيرو، تنها برخي نيروهاي غير بومي که حضور آنان متناسب با ماموريت هاي سازماني و شرايط کار در مناطق اقماري مطابقت نداشت، ضمن معرفي آنان به ديگر شرکت هاي تابعه صنعت نفت، تعديل صورت گرفته است.

سوري تصريح کرد: منويات مقام معظم رهبري، تاکيدات رياست محترم جمهور و توصيه ها و دستورات وزير نفت و همچنين مجموعه مقررات، دستورعمل ها و بخشنامه هاي موجود، در زمينه رسيدگي به امور کارکنان، ملاک عمل ماست.

وي کارکنان سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس را به تلاش براي کسب مهارت، تجربه و افزايش توان و قابليت اجرايي توصيه کرد.

سوري با بيان اينکه تمام پيمانکاران تامين نيروي انساني سازمان منطقه ويژه ملزم به رعايت مقررات طبق پيمان ها و قراردادهاي موجود مي باشند، گفت: هم اکنون يک حساب مشترک بين سازمان منطقه ويژه و تمام پيمانکاران تامين نيروي انساني افتتاح شده که حقوق و دستمزد کارکنان به طور مستقيم از طرف سازمان به آن حساب واريز مي شود تا در اين زمينه به کسي اجحاف نشود و بي عدالتي صورت نگيرد.

وي يادآور شد: با بررسي هاي انجام شده و برگزاري نشست هاي کارشناسي، زمينه بهره مندي و استفاده از تمام امکانات و تسهيلات رفاهي، ورزشي و مجموعه هاي فرهنگي براي تمام کارکنان فراهم شده است.

سوري همچنين گفت: سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به منظور ايجاد زيرساخت‌هاي مهم و تاثيرگذار در استان بوشهر در يک‌سال اخير تلاش‌هاي بسيار زيادي انجام داده و بيشتر مردم استان از اين خدمات رضايت دارند.

مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در باره تلاش اين سازمان براي تحقق مصوبه هيئت دولت مبني بر جذب 50 درصدي نيروي بومي در پارس جنوبي، تصريح کرد: برخي براين باور و تصور بودند که اعلام آمار به‌کارگيري نيروهاي بومي غير کارشناسي بوده و به طور غيرواقعي انجام گرفته است که خوشبختانه در اين زمينه، کميته پنج نفره‌اي شامل فرماندار و ديگر نمايندگان ارگان‌ها و دستگاه‌هاي مربوطه با وارد شدن به قضيه و بررسي‌هاي مختلف تمام آمارهاي اعلام شده سازمان را در ارتباط با به‌کارگيري نيروهاي بومي تاييد کردند.

سوري افزود: به منظور جلوگيري از کمک‌هاي مختلف به استان نيز متاسفانه برخي‌ها حقايق را ناديده گرفته و تنها به اطلاعات ناقص خود استناد مي‌کنند و در واقع بسياري از کمک‌هاي صورت گرفته به استان بوشهر انعکاس پيدا نکرده است.

وي ادامه داد: به رغم محدوديت هاي قانوني ايجاد شده (لغو ماده 71 مکرر) و مسدود شدن تمام راه‌هاي قانوني کمک صنعت نفت به استان بوشهر، اما باز هم در يک سال اخير با پي گيري هاي انجام شده و اخذ مجوز از وزير نفت، نه تنها کمک‌ها قطع نشده، بلکه تداوم نيز يافت؛ به گونه اي که در سال 88 بيش از 19ميليارد تومان به طرق مختلف به توسعه استان بوشهر کمک شده است.

مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس يادآور شد: در سال گذشته همچنين بيش از 20 ميليارد ريال به توسعه ورزش استان بوشهر کمک کرديم و تا جايي که قانون به ما اجازه دهد به کمک هاي خود ادامه مي دهيم.

سوري در باره اشتغال نيروهاي بومي در پارس جنوبي، گفت: هر چند تاکنون با تلاش مديريت کار و خدمات اشتغال سازمان منطقه ويژه بيش از دو هزار و 500 نفر از نيروهاي بومي در شرکت‌هاي منطقه به کارگيري شده اند، اما باز هم به مديران توصيه کرده‌ام در راستاي اجراي مصوبه هيئت دولت و احقاق حق و حقوق مردم اين استان از هيچ تلاشي دريغ نکنند.

در سومين نشست صميمي مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با کارکنان اين سازمان، از 22 نفر از کارکنان نمونه منطقه ويژه پارس در واحدهاي کاري مختلف و سه مديريت (پارس 1، 2 و 3) تجليل شد.

در پايان اين مراسم، دو نفر از کارکنان به نمايندگي از مجموعه پرسنل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس، مشکلات خود در زمينه هاي مختلف کاري را مطرح کردند که از سوي مديرعامل و مديران منطقه ويژه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.

شناسه خبری: 6052

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو