نمايشگاه گردشگري خزرآباد تا شهريور ماه ادامه دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/6050
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران از برپايي نمايشگاه "ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري" طبق توافق سازمان ميراث فرهنگي با وزارت بهداشت به مدت 2 ماه در استان مازندران خبر داد.

به گزارش بنا(bena) به نقل از اداره کل روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، محمدحسين برزين با اشاره به ويژه برنامه‌هاي تدارک ديده شده از سوي تشکيلات گردشگري براي پر کردن اوقات فراغت دانشجويان پزشکي و آشنايي با مفاهيم گردشگري گفت: دراين نمايشگاه دانشجويان دانشگاه هاي علوم پزشکي به صورت اردوهاي 3 روزه شرکت کرده و از برنامه ها و جشنواره هاي جانبي آن استفاده مي کنند.

برزين گفت: برپايي جشنواره مجسمه هاي شني، کارگاه‌هاي هفت گانه صنايع دستي همچون منبت، تابلوکاري، چورتاش و چرم، غرفه‌هاي سوغات سفر، مازندران شناسي و آشنايي با تورهاي گردشگري از جمله برنامه هاي اين نمايشگاه به شمار مي روند.

وي هدف از برپايي اين نمايشگاه و برنامه هاي جانبي آن را ارتقاي سطح معلومات اين دسته از دانشجويان نسبت به ظرفيت هاي گردشگري، تاريخي و طبيعي ايران بخصوص منطقه شمال کشور عنوان کرد و افزود: شرکت در اين نمايشگاه براي دانشجويان علوم پزشکي رايگان است و در هر دوره 120 دانشجو حضور مي يابند.

برزين گفت: همچنين در اين نمايشگاه غرفه هايي به معرفي جاذبه هاي ايران، سفرکارت ملي و آثار ده گانه جهاني کشورمان در يونسکو- تخت جمشيد، تخت سليمان، گنبد سلطانيه ، ميدان نقش جهان، قره کليسا، ارگ بم، سازه هاي آبي شوشتر، معبد چغازنبيل، پاسارگاد و بيستون - اختصاص يافته است.

مديرعامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران به برگزاري تورهاي طبيعت گردي يک روزه براي دانشجويان علوم پزشکي در قالب اين اردوها اشاره کرد و افزود: در اين تورها سعي مي شود دانشجويان تا حدودي با ظرفيت هاي موجود طبيعي بکر و ناشناخته منطقه مازندران آشنا شوند.

برزين ادامه داد: همچنين تصاوير و کليپ هاي مربوط به جاذبه هاي گردشگري ايران به صورت بلوتوث در طول مدت برگزاري اين اردوها براي دانشجويان شرکت کننده ارسال مي شود.

وي گفت: ورودي اين نمايشگاه با مولاژي از دروازه ملل تخت جمشيد تزئين و در غرفه نمايشگاه هاي سازمان ميراث فرهنگي بنرهاي آثار ده گانه جهاني ايران نصب شده است.

مدير عامل شرکت نمايشگاه هاي ميراث فرهنگي و گردشگري ايران به برپايي کارگاه هاي توليد زنده صنايع دستي به خصوص صنايع دستي استان مازندران در حاشيه اين نمايشگاه اشاره کرد و افزود: اين کارگاه ها به منظور آشنايي بيشتر دانشجويان علوم پزشکي با صنايع دستي کشور به عنوان بخشي جدا نشدني از تاريخ و تمدن و فرهنگ ايران زمين برپا شده است.

برزين در ادامه همکاري تشکيلات گردشگري با ديگر ارگان‌هاي دولتي و عمومي در برپايي نمايشگاه هاي گردشگري را نقطه عطفي در فرهنگ سازي سفر ارزيابي و براي برگزاري نمايشگاه هاي مشترک با ديگر سازمان ها اعلام آمادگي کرد.

گفتني است، نمايشگاه گردشگري خزرآباد تا اواخر شهريور ماه در مجتمع خزرآباد وزارت بهداشت در شهر ساري استان مازندران برپا خواهد بود.

شناسه خبری: 6050

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو