موافقت با احداث صنايع پايين دستي در منطقه ويژه پتروشيمي

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5979
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي از موافقت اوليه شرکت ملي صنايع پتروشيمي با طرح هاي سازمان، مبني بر احداث صنايع پايين دستي و تکميل زنجيره ارزش افزوده محصولات پتروشيمي خبر داد.

به گزارش بنا (bena) علي يزداني، مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در سي و يکمين جلسه هم انديشي مسئولين سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در اين نشست با اشاره به برگزاري موفقيت آميز مجمع عمومي سازمان منطقه ويژه در ماه گذشته به نقل از اعضاي مجمع گفت: مجمع عمومي ساليانه امسال سازمان يکي از بهترين مجامع ساليانه بوده و تعامل بين سازمان و مجمع بسيار مطلوب بوده است.

وي با تاکيد بر لزوم اطلاع رساني از توانمنديهاي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي، در تشريح تصميمات اتخاذ شده در اولين جلسه بررسي پيشنهاد سازمان منطقه ويژه مبني بر توسعه صنايع مياني و پايين دست پتروشيمي تصريح کرد: براي اولين بار کارگروه بررسي طرح به رياست معاون وزير به اتفاق مقامات عالي شرکتهاي دولتي و خصوصي تشکيل شد و با مشخص شدن نهادهاي سياستگذار، تنظيم کننده و تسهيل کننده و تنظيم سند، به زودي چشم انداز، اولويتها و نيازمنديهاي طرح مشخص خواهد شد و براي اجراي اصولي مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

يزداني با اشاره به وضعيت کنوني ايران و جهان، فشارهاي استکبار جهاني را موجب فراهم شدن شرايط مناسب جهت رشد و شکوفايي دانست و تصريح کرد: همگي ما بايستي قدر منابع در اختيار خود را بدانيم و با مصرف درست و بهينه اين منابع، رشد و شکوفايي خود را به مرحله کمال برسانيم.

رابطه ميان شدت مصرف انرژي و مسائل زيست محيطي

رئيس محيط زيست سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نيز در اين جلسه در خصوص بهينه سازي مصرف انرژي در منطقه و همچنين راهکارها و چالشهاي مصرف اين فاکتور ارزشمند در منطقه گفت: اهميت صرفه جويي و بهينه سازي مصرف انرژي در منطقه و در سطح کل کشور بسيار بالاست، به قدري که در صورت صرفه جويي 10 درصدي در استفاده از منابعي چون آب، برق، سوخت و ... شاهد رفع بسياري کمبودها در کشور خواهيم بود و منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي نيز از اين قاعده مستثني نيست.

فرزاد نژاد بهادري با تاکيد بر وجود رابطه ميان شدت مصرف انرژي و مسائل زيست محيطي شرکتها ادامه داد: ازيابي آمار و اطلاعات موجود بيانگر وجود رابطه اي ميان شدت مصرف انرژي و مسائل زيست محيطي شرکتها است، بدين ترتيب که هر شرکتي که شدت مصرف انرژي پايين تري دارد از وضعيت محيط زيست مطلوبتري برخوردار است.

صرفه جويي 20 درصدي در هزينه ها

ابوالقاسم رضايي، رئيس امور مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي در سي و يکمين جلسه هم انديشي مسئولين ضمن ارائه گزارشي از عملکرد امور مالي در سه ماهه نخست سال 1389، عمده عملکرد اين واحد را وصول مطالبات معوقه، افزايش چشمگير موجوديها و ممانعت از پرداختهاي غير ضروري و صرفه جويي 20 درصدي در هزينه ها عنوان کرد.

وي ادامه داد: اعلام اهداف و برنامه ها و اعلام بودجه مصوب به واحدهاي مختلف که در 10 سال اخير بي سابقه بوده است، تسهيم سهميه تسهيلات مالي بانکهاي منطقه که خود نتيجه انتقال موجودي حسابهاي سازمان از تهران به منطقه بوده است و همچنين ساماندهي، تسهيل و رفع مشکلات مختلف جهت روانسازي و شفافيت در امور مالي سازمان منطقه ويژه اقتصادي پتروشيمي طي سه ماهه اول سال 1389 در اين امور انجام پذيرفته است.202

شناسه خبری: 5979

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو