همايش فرصت‌هاي سرمايه‌گذاري در گردشگري برگزار مي‌شود

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5947
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
در اواخر پاييز سال جاري همايشي به منظور ارائه بسته‌هاي سرمايه‌گذاري استان‌هاي کشور به منظور جذب سرمايه‌گذار در حوزه گردشگري برگزار خواهد شد.

به گزارش بنا(bena)،حسين فاضلي معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي کشور در سومين نشست تخصصي آموزشي تبيين سياست‌هاي اجرايي و برنامه‌هاي معاونت سرمايه‌گذاري و طرح‌ها گفت:‌برگزاري اين نشست‌ها بر مواردي همچون مرور بحث‌هاي داخلي، تبادل تجربيات، ارتباطات نزديک با معاونان و مسئولان و همچنين تعاملات بعدي فيمابين‌ تأثير بسزايي دارد.

وي با اشاره به شکل‌گيري معاونت سرمايه‌گذاري گفت:اين معاونت از اوايل سال 86 در سازمان ميراث فرهنگي شکل گرفت و پيش از آن بخشي از وظايف توسط معاونت گردشگري اجرا مي‌شد و با توجه به رويکرد دولت در بحث زيرساخت‌هاي گردشگري و ايجاد شرايطي براي توسعه زيرساخت ها،‌ شکل‌گيري اين معاونت ضروري شد.

فاضلي با اشاره به اجراي بودجه سال 89 گفت:اميدواريم همکاران منابع اعتباري را به نحو شايسته در راستاي اهداف و سياست‌هاي موجود جذب کنند.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي کشور ادامه داد:‌با توجه به ضوابط اجرايي بودجه بحث اجراي بودجه در سال جاري نسبت به سال گذشته متفاوت است.

وي گفت: پيش از سال 86 منابع اعتبارات زيرساختي قابل توجه نبود و در حال حاضر منابع قابل توجهي نسبت به گذشته داريم ولي نسبت به حوزه‌هاي موجود کفايت نمي‌کند.

اين مقام مسئول با بيان اينکه در بحث اختصاص اعتبارات تکميل پروژه‌هاي نيمه تمام سفر در اولويت قرار دارند، گفت: در اين راستا سعي شد ابتدا پروژه‌هاي سفر را تأمين و سپس پروژه‌هاي جديد را که کارهاي زيرساختي اعم از مطالعه، طراحي ،‌ برآورد و کسب زمين انجام گرفته است مورد توجه قرار دهيم.

فاضلي در ادامه به ارائه عملکرد اعتبارات تملک‌دارايي‌هاي سرمايه‌اي معاونت سرمايه‌گذاري طي سال‌هاي 88_87 مربوط به طرح‌ها پرداخت و گفت:‌ پرداختي خزانه 75 درصد بود و ابلاغ به استان ها 5/93 در صد بوده است.


وي در خصوص تعداد پروژه‌هاي پذيرفته شده گفت: 1144 پروژه جديد و تکميل85 پروژه نيمه‌تمام از سال‌هاي قبل در حوزه‌هاي مختلف از جمله پروژه‌هاي پذيرفته شده هستند.

فاضلي تصريح کرد:‌از اين تعداد پروژه‌هاي پذيرفته شده 687 مورد مطالعات امکان‌سنجي، طرح‌هاي جامع، موزه‌اي، محلي، منطقه‌اي و روستا‌هاي هدف صورت گرفته است و همچنين 457 مورد کمک به زيرساخت‌ها اعم از مناطق نمونه گردشگري، مجتمع‌ها، کمپينگ‌ و مواردي که توسط بخش خصوصي انجام مي‌گرفته است.

معاون سرمايه‌گذاري و طرح‌هاي سازمان ميراث فرهنگي کشور در خصوص اردوگاه (کمپينگ) گفت: تعداد کل اين پروژه‌ها در اين حوزه شامل 205 پروژه جديد و تکميل 37 پروژه نيمه‌تمام از سال‌هاي قبل مي‌شود.

فاضلي در ادامه به مجتمع‌هاي بين‌راهي اشاره کرد و گفت:‌ تعداد کل پروژه شامل 167 پروژه جديد و تکميل 21 پروژه نيمه تمام از سال‌هاي قبل (77 مورد مطالعاتي و 233 مورد کمک به زيرساخت) مي‌شود.

شناسه خبری: 5947

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو