۲ واحد تولیدی در منطقه آزاد اروند به بهره‌برداری رسید

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59332
ساعت 11:24 شنبه 18 بهمن 1399
همزمان با چهارمین روز دهه مبارک فجر، 2 واحد تولیدی در شهرک صنعتی آبادان که سال‌ها متروکه و تعطیل بود با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند بار دیگر به چرخه تولید و فعالیت بازگشتند.

به گزارش فرینا، واحد صنعتی کامیاب پلاست اروند با سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۱۰۲ نفر مستقیم و غیر مستیم با تولید انواع تولید نایلون، نایلکس، سفره یک بار مصرف و پلاستیک فریزری با هدف تامین نیاز بازار داخلی و با حضور مسئولان محلی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.
همچنین واحد صنعتی پیشگام صنعت شمس اروند با سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد ریال با خط تولید دستگاه‌های نایلون و نایلکس و ایجاد اشتغال برای ۱۱۵ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بهره‌برداری شد.
بنابراین گزارش معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند چهارشنبه در آیین بهره‌برداری از این ۲ پروژه گفت: این ۲ پروژه با اعتباری افزون بر ۵۹۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در شهرک صنعتی آبادان افتتاح و به بهره‌برداری رسیدند.
سید علی موسوی افزود: با بهره‌برداری از این ۲ کارخانه برای بیش از ۷۰ نفر اشتغال‌زایی در منطقه ایجاد شد.
وی بیان کرد: این شرکت‌ها در زمینه تولید انواع فیلم تک لایه پلی اتیلن و دستکش‌های یک بار مصرف و همچنین تزریق پلاستیک و مواد پولیمری فعالیت می‌کنند.
معاون توسعه کسب و کارها و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار داشت: این ۲ واحد صنعتی پانزدهمین و شانزدهمین پروژه بهره‌برداری شده در سال جهش تولید در سرزمین فتح به شمار می‌روند که در هفته آینده نیز پنج پروژه دیگر افتتاح خواهند شد.
موسوی گفت: راهبرد سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص صنایع و واحدهای صنعتی، توسعه کسب و کارهای کوچک است ضمن اینکه فعال سازی واحدهای راکد در اولویت این سازمان خواهد بود.
وی میزان سرمایه گذاری داخلی ۱۶ پروژه افتتاح شده در سال منطقه آزاد اروند را ۲ هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: ۴۷ میلیون دلار نیز سرمایه گذاران خارجی اقدام به افتتاح پروژه در شهرکهای صنعتی آبادان و خرمشهر کردند که برای ۴۵۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۴۳۰ نفر نیز به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو