معاون اول رییس جمهور:

تلاش و اقدامات سازمان منطقه آزاد اروند در توسعه و آبادی شهرهای آبادان و خرمشهر قابل ستایش است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59243
ساعت 12:32 شنبه 11 بهمن 1399
اسحاق جهانگیری در آیین افتتاح سالن اروند فرودگاه بین المللی آیت الله جمی آبادان افزود: ۲ اقدام اساسی برای توسعه آبادان و خرمشهر توسط دولت در حال اجراست که برای تحقق آن توافق خوبی با دولت عراق انجام شده است.

به گزارش فرینا، جهانگیری افزود: بر اساس توافق رییس محترم جمهوری با نخست وزیر عراق لایروبی اروندرود در دستور کار است هر چند هنوز عملیات آن آغاز نشده است.
وی گفت: معتقدیم برای بازگرداندن شکوه بنادر آبادان و خرمشهر زمینه آمد و رفت کشتی های تجاری در منطقه فراهم شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: طرح دوم اتصال راه آهن شلمچه به بصره بعنوان بزرگترین خط ریلی خاور میانه باعث می شود امکان تبادل از شرق به غرب و از چین تا دریای مدیترانه فراهم گردد.
جهانگیری گفت‌: در این خصوص نشست های تخصصی بین ۲ کشور ایران و عراق در حال برگزاریست و امیدواریم بزودی عملیات اجرایی آن آغاز شود.
وی گفت‌: برای جلوگیری از خام فروشی نقت طرح توسعه پالایشگاه آبادان به سرعت در حال اجراست و منابع ارزی و ریالی آن علی رغم تحریم های ظالمانه تامین شده است.
معاون اول رییس جمهور در بخش دیگری از صبحت های خود با اشاره به توسعه محدوده منطقه آزاد اروند به ۲ شهر آبادان و خرمشهر در ابتدای دولت تدبیر و امید گفت: اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفته که یکی از آنها توسعه فرودگاه آبادان است.
جهانگیری بیان کرد: منطقه آزاد اروند نیز اقدامات خوبی برای رفع محرومیت در این ‌۲ شهر انجام داده است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ورود رهبر انقلاب امام خمینی به کشور اظهار داشت: استقیال بی نظیر مردم از امام باعث و رهبری ایشان باعث پیروزی انقلاب شد.
معاون اول رییس جمهور بیان کرد: آبادان و خرمشهر یادآور از خودگذشتگی و استقامت ملت ایران هستند که در جنگ تحمیلی در برابر استکبار و دشمن بعثی به پیروزی رسیدند.
جهانگیری گفت: دولت معتقد است مشکلاتی که مردم منطقه با آن گرفتار هستند از جمله آب و فاضلاب برطرف شود و برای این منظور ۸۰۰ میلیارد تومان در آخرین جلسه هیات دولت اختصاص یافت.
وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط سازمان منطقه آزاد اروند گفت: این سازمان تلاش ها و اقدامات شایسته ای در دولت تدبیر و امید جهت رفع مشکلات، عمران و آبادی منطقه داشته است.
وی افزود: این اقدامات بخصوص اقدامات بهبود زیرساخت ها باعث شده تا حدود زیادی چهره مخدوش مانده از جنگ تحمیلی در شهرهای آبادان و خرمشهر رخ برکند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

ماهنامه اختصاصی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی منتشر شد
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت انتصاب مجدد رییس کمیته امداد
«انزلی» میزبان اولین دوره مسابقات كبدی ساحلی قهرمانی جهان شد
امضای 5 قرارداد به ارزش بیش از 2000 میلیارد و 767 میلیون دلار در منطقه ویژه پتروشیمی
نشست تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه پتروشیمی

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو