لزوم تسهیل شرایط برای حضور سرمایه گذاران حوزه انرژی در منطقه آزاد قشم

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59200
ساعت 09:11 چهارشنبه 8 بهمن 1399
حمیدرضا مومنی رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس یازدهم که با حضور علیرضا نصری فرماندار شهرستان قشم برگزار شد، بر لزوم برنامه‌ریزی جهت حمایت و تسهیل حضور سرمایه‌گذاران در منطقه به‌ویژه در حوزه نفت و انرژی تأکید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری ایرنا، حمیدرضا مومنی در این جلسه، بخشی از برنامه‌ها و طرح‌های توسعه‌ای اجراشده توسط سازمان متبوع خود در حوزه‌های زیرساختی، اقتصادی و به‌ویژه اقدامات صورت گرفته در راستای معرفی قشم به‌عنوان هاب جدید انرژی و حوزه پتروشیمی تشریح کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این جلسه ایجاد امید، انگیزه و جذابیت برای حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره و رونق فعالیت‌های اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت و کیفیت زندگی ساکنان را از مزایای فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه زیرساختی و ایجاد توسعه پایدار و متوازن در تمامی نقاط جزیره دانست.

مومنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به همکاری‌های مؤثر شکل‌گرفته میان سازمان منطقه آزاد قشم و مجموعه وزارت نفت برای تأمین خوراک موردنظر در حوزه پالایشگاه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر طرح‌ها اعلام کرد که در آینده نزدیک و با بهره‌برداری از پروژه‌های در حال اجرا، شاهد رشد قابل‌توجه اقتصاد ملی و به‌ویژه وضعیت اقتصادی جزیره خواهیم بود.

بر اساس این گزارش، محمد آشوری نماینده مردم بندرعباس، قشم، حاجی‌آباد و ابوموسی در مجلس یازدهم نیز در این جلسه با اشاره به تلاش‌ها و اقدامات  صورت گرفته جهت جذب و حضور سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در جزیره، ابراز امیدواری کرد تا  مجموعه‌های مختلف فعال در جزیره قشم با اجرای طرح‌های خود بتوانند زمینه‌ساز ایجاد توسعه متوازن و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه باشند.

این نماینده خانه ملت بیان کرد: با توجه به لزوم دارا بودن برنامه چشم‌انداز برای سال‌های آینده، طرح‌های متعددی جهت جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های انرژی و به‌ویژه بخش مربوط به تولید محصولات متنوع پتروشیمی در منطقه می‌تواند نویددهنده ادامه حرکت‌های مثبت در سال‌های پیش رو باشد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو