توسعه گردشگری مناطق آزاد قشم و کیش با کشور عراق

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59064
ساعت 13:17 دوشنبه 29 دی 1399
نشست هماهنگی توسعه گردشگری و برپایی تورهای مشترک بین مناطق آزاد قشم و کیش با کشور عراق به میزبانی منطقه آزاد قشم برگزار شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، نشست هماهنگی توسعه گردشگری بین جزایر قشم و کیش با کشور عراق با حضور علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این سازمان و نمایندگانی از منطقه آزاد کیش و کشور عراق در دفتر این مدیریت برگزار شد.

بررسی راهکارهای افزایش گردشگران ورودی از کشور عراق به ایران به‌ویژه با محوریت گردشگری در جزایر جنوبی کشور در پساکرونا و معرفی پتانسیل‌های گردشگری درمانی و سلامت قشم از موضوعات اصلی این نشست بود.

محور مهم دیگر این نشست بررسی امکان استفاده از ظرفیت سه منطقه آزاد اروند، کیش و قشم برای ترانزیت و میزبانی گردشگران عراقی و کمک به تسهیل این سفرها با توجه به قوانین حاکم بر مناطق آزاد کشور بود.

همچنین برقراری مسیر گردشگری دریایی بین جزایر قشم و کیش برای تبادل گردشگران بین این دو منطقه آزاد، برگزاری تورهای ترکیبی با مشارکت این دو جزیره و راهکارهای جلب سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه، از دیگر مباحثی بود که در این نشست موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت. 

شایان‌ذکر است، علیرضا امری کاظمی، مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و علی موقر، رییس اداره گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، رییس دفتر نمایندگی صبای هما در کیش، نماینده شرکت الاحسان المتحده در ایران، عضو هیات انجمن شرکت‌های مسافرتی و جهانگردی شعبه جنوب عراق و مدیرعامل شرکت هواپیمایی و مسافرتی الاحسان المتحده بصره و مسوولان و فعالان گردشگری بخش خصوصی جزیره (هتل آوینا و آژانس مسافرتی فلامینگو) در این نشست حضور داشتند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو