با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

سه طرح زیربنایی در منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/59025
ساعت 11:37 پنج‌شنبه 25 دی 1399
با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی طرح های زیربنایی شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مدیرعامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه امروز پنجشنبه 25 دیماه در حاشیه بهره برداری از این طرح های زیربنایی گفت: نخستین طرح زیربنایی که با دستور رئیس جمهور افتتاح شد، احیا و راه اندازی ایستگاه راه آهن اختصاصی بزرگترین شهر صنعتی کشور بود.
فرهاد هاشمی افزود: در این طرح زیربنایی سکوی بارانداز به مساحت 20 هزار متر مربع، محوطه سازی به مساحت 40 هزار متر مربع و دو انبار سرپوشیده به مساحت 12000 مترمربع احداث شده است.
هاشمی، هزینه اجرای طرح احیا و راه اندازی ایستگاه راه آهن اختصاصی شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه را هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با اجرا و بهره برداری از این طرح زیربنایی برای 60 نفر به صورت مستقیم و برای افزون بر 500 نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی در ادامه، تامین و خط انتقال آب این مجموعه را دومین طرح زیربنایی اعلام کرد که در این آیین به بهره برداری رسیده است و گفت: در این طرح ظرفیت انتقال آب حدود 250 لیتر در ثانیه ایجاد شده است که با احداث خط لوله چدن داکتیل 500 میلی متر، احداث و توسعه ایستگاه های پمپاژ و مخازن ذخیره آب با ظرفیت 6000 متر مکعب انجام شده است.
مدیر عامل شرکت شهر صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی کاوه اعتبار هزینه شده برای افتتاح این طرح را بالغ بر 1200 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: در اجرای این طرح برای دو هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و 5000 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.
هاشمی احداث انبارهای عمومی را سومین طرح زیربنایی بیان کرد و افزود: انبارهای عمومی منطقه ویژه اقتصادی کاوه به متراژ 80 هزار متر مربع انبار سرپوشیده و همچنین 50 هزار مترمربع انبار روباز بوده است که با هزینه‌ای بالغ بر هزار و 600 میلیارد ریال به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه انبارهای سرپوشیده در مناطق اقتصادی کشور با ایجاد اشتغالزایی مستقیم برای 100 نفر و همچنین 1600 نفر به صورت غیر مستقیم، احداث شده و مورد بهره برداری قرار گرفت.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو