راه دسترسی عمومی به ساحل مجاور مجتمع اقامتی- تفریحی ساحل طلایی قشم فراهم شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58995
ساعت 09:15 سه شنبه 23 دی 1399
رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم از احداث راه دسترسی عمومی به ساحل مجاور مجتمع اقامتی- تفریحی ساحل طلایی قشم واقع در امتداد جاده ساحلی جنوبی در فاصله 12 تا 15 کیلومتری از شهر قشم برای رفاه حال شهروندان جزیره قشم، گردشگران و مسافران این جزیره خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، مصطفی مازندرانی با اشاره به اینکه سواحل جزیره قشم  یک موهبت خدادادی برای کشور و به‌ویژه جزیره قشم است، گفت: استفاده از زیبایی‌ها و قابلیت‌های تفریحی و ورزشی این سواحل حق همه شهروندان ایرانی ساکن جزیره، گردشگران و مسافران است و قابل‌قبول نیست این حق از آن‌ها، تحت هر عنوانی سلب  یا محدود شود.

مازندرانی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم بر اساس وظایف حاکمیتی خود صیانت از حقوق افراد را در جزیره سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و براین اساس، معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان برای فراهم ساختن زمینه استفاده هرچه بهتر و راحت‌تر گردشگران از امکانات گردشگری جزیره ازجمله سواحل زیبای آن و تسهیل دسترسی به آن‌ها، باز کردن راه دسترسی عمومی را به ساحل مجاور مجتمع اقامتی- تفریحی ساحل طلایی در دستور کار خود قرارداد.

به گفته وی، یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان نیز به‌عنوان مجری، ضمن هماهنگی با دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قشم، مبادرت به باز کردن این مسیر و احداث این راه کرد.

رییس یگان حفاظت از اراضی ملی، دولتی و اجراییات سازمان منطقه آزاد قشم درباره مشخصات این راه هم گفت: این راه  که امکان دسترسی عمومی را به ساحل فی‌مابین دیوار ضلع شرقی مجتمع اقامتی- تفریحی ساحل طلایی قشم و زمین واگذارشده به شخص معلوم فراهم ساخته، به عرض تقریبی 6 متر و طول تقریبی 160متر احداث و تابلو هدایت مسیر دسترسی عمومی ساحل نیز در این محل نصب گردیده است.

گفتنی است، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری قشم از طریق ارائه تسهیلات و امکانات مختلف به بخش خصوصی زمینه گسترش ورزش‌های آبی مانند شنا و قایق‌رانی و امکانات تفریحی مانند قایق‌های پدالی، جت اسکی و اسکی روی آب و همچنین احداث هتل و رستوران‌های ساحلی و اسکله‌های ماهیگیری را در سواحل قشم فراهم ساخته است و استفاده از این امکانات با رعایت موازین قانونی از حقوق همه شهروندان محسوب می‌شود.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو