شرکت های دانش بنیان زمینه ساز اشتغالزایی در منطقه آزاد چابهار

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58972
ساعت 14:23 يکشنبه 21 دی 1399
طرح ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری در 30 هکتار منطقه آزاد چابهار برای ایجاد شرکت های دانش بنیان با حضور عضو هیات مدیره انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری و مناطق نوآوری مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا به نقل از عصر هامون، مصطفی کریمیان اقبال در حاشیه بازدید از پارک علم و فناوری مکران چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه بین المللی چابهار برای ایجاد اکوسیستم فناوری و نوآوری بیان کرد: زیست بوم فناوری و نوآوری یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه یافته امروزی است و جهش تولید در کشور را با کمک نقش آفرینی عناصر فعال زیست بوم فناوری و نوآوری محقق می شود چراکه زیست بومی با هدف ایجاد اقتصاد دانش بنیان شکل گرفته است.
 کریمیان اقبال ادامه داد: شهرستان چابهار در جنوب استان با توجه به موقعیت های جغرافیایی و دسترسی به دریا و منابع مختلف زیست محیطی و پتانسیل های که در آن وجود دارد، زمینه اجرای طرح های مختلف زیست بوم نوآوری و فناوری را برای ایجاد اشتغال و توسعه از طریق شرکت های دانش بنیان را دارد.
وی با اشاره به اینکه منطقه آزاد چابهار قطب اقتصادی کشور است تصریح کرد: در زمینه‌های پژوهش، نوآوری،‌ ایده‌یابی، ایده‌پردازی،‌ تجاری‌سازی ایده‌ها، ایجاد تحول و پیشرفت، کشف و پرورش استعدادها،‌ شبکه‌سازی در کسب‌و‌کار،‌ توسعه فناوری و صادرات و تبادل فناوری به ایفای نقش بپردازد.
 عضو هیات مدیره انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری افزود: 30 هکتار از اراضی منطقه آزاد چابهار در محدوده دانشگاه بین المللی چابهار برای ایجاد زیست بوم نوآوری و فناوری اختصاص یافته است و بررسی اولیه برای این طرح انجام شد.
کریمیان اقبال افزود: در جلسات متعددی که با معاونت و مدیران عمرانی سازمان منطقه آزاد چابهار و سرمایه گذاران بخش خصوصی به منظور بررسی وضعیت فعلی زمین ها، وضعیت سرمایه گذاری، اهداف و چشم انداز، مطالعات انجام شده، بررسی طرح های کالبدی، اهداف اقتصادی طرح، ضرورت ایجاد چرا و چگونگی طرح منطقه ویژه فناوری به منظور تبادل تجاری که منجر به انتقال دانش و فناوری شود برگزار و مباحث مطرح شده مورد بررسی قرار گرفتند.
وی گفت: این امکان و ظرفیت در منطقه آزاد چابهار وجود دارد که از طریق شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی کسب و کارهایی ایجاد کرد  که صفر تا صد کسب و کار خودشان را در همین منطقه ایجاد کنند.
عضو هیات مدیره انجمن بین المللی پارک های علم و فناوری خاطرنشان کرد: در سال جاری تلاش می‌کنیم ارتباط منطقی و درستی بین دانش‌بنیان‌ها و کسب‌وکارهای نوپا با بنگاه‌های بزرگ اقتصادی و صنعتی ایجاد کنیم تا با این کار به تحقق جهش تولید به کمک نوآوری در صنایع کمک کنیم.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو