مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو:

منطقه آزاد ماکو 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58887
ساعت 10:15 سه شنبه 16 دی 1399
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو امروزه 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، محمدرضا عبدالرحیمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه کشاورزی منطقه ازاد ماکو که با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور ترتیب یافت، با تاکید براینکه 101 هزار هکتار اراضی کشاورزی، آبی و دیمی در منطقه آزاد ماکو وجود دارد، افزود: 38 هزار هکتار نیز چالدران اراضی کشاورزی دارد.
به گفته عبدالرحیمی، جامعه محلی 26 هرار نفری در حوزه کشاورزی و دامپروری و شیلات در 4 شهرستان فعالیت دارند که این باعث شده تا آذربایجان غربی به دلیل آب و خاک حاصلخیز جذاب خوب سرمایه گذاران باشد.
وی با تاکید براینکه 69 دامداری صنعتی با 581 هزاد دام سبک 30 هزار دام سنگین در منطقه ازاد ماکو فعالیت کنند، افزود: 60 واحد مرغداری با 25 مزرعه پرورش ماهی و تعاونی های صیادی در پلدشت فعالیت دارد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با اشاره به اینکه وسعت جغرافیایی منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو امروزه 63 درصد جغرافیای مناطق آزاد را به خود اختصاص داده است، افزود: پایداری توسعه می تواند با تقویت جبهه کشاورزی تحقق خواهد یافت.
عبدالرحیمی در ادامه با تاکید براینکه رعایت کاربری ها و انجام اصولی فرایند های این بخش باید مدیریت و برنامه ریزی شده صورت بگیرد، افزود: صنعتی شدن بخش کشاورزی با آموزش صحیح باید در دستور کار وزارتخانه در منطقه آزاد ماکو قرار گیرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو