مدیرعامل منطقه آزاد قشم در دیدار با مسئولان شهر سوزا تاکید کرد؛

تدوین طرح جامع شهر سوزا شرط توسعه و پیشرفت اقتصادی و عمرانی منطقه

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58818
ساعت 11:48 شنبه 13 دی 1399
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونان و مدیران این سازمان در دیدار با امام جمعه، اعضای شورای شهر، شهردار شهرسوزا و بخشدار بخش شهاب بر لزوم تهیه و تدوین طرح جامع این شهر برای سرعت بخشیدن به روند توسعه و پیشرفت تاکید کرد.

به گزارش فرینا و به نقل از خبرآنلاین، حمیدرضا مومنی در این جلسه گفت: فعالیت های بسیار خوبی طی سال های گذشته در شهر سوزا اجرایی شده اما هنوز هم تا شرایط  مطلوب فاصله داریم.

مومنی تاکید کرد: تهیه و تدوین طرح جامع یکی از نیازهای ضروری امروز شهر سوزا است و شهرداری و شورای شهر باید به شیوه ای برنامه ریزی کنند که هر فعالیت عمرانی و خدماتی در این شهر مطابق طرح جامع اجرایی شود.

وی افزود: اعضای شورای شهر و شهردار با هماهنگی و همکاری مناسب می توانند از ظرفیت های موجود برای بهبود ارائه خدمات و افزایش کیفیت زندگی ساکنان شهر سوزا حداکثر استفاده را ببرند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ضرورت توسعه پارک ها و کمپ پارک شهر سوزا، گفت: افزایش سرانه فضاهای تفریحی و گردشگری در شهر سوزا می تواند به جذب گردشگر در این شهر کمک کند.

مومنی تصریح کرد: برای انجام مأموریت و مسئولیت‌ها باید از ایجاد حاشیه و تنش جلوگیری کرد و باهم افزایی بخش‌های مختلف از جمله شورای شهر و شهرداری، با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشکلات مالی موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، تصریح کرد: با وجود تمامی مشکلات می‌توان بدون وقفه و توقف پروژه‌ها را اجرایی کرد، به‌شرط آنکه این اقدامات با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطابق طرحی جامع باشد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ با وجود مشکلات متعدد در حوزه اقتصادی هیچ پروژه عمرانی و اقتصادی در منطقه آزاد قشم متوقف نشده و این موضوع نشان می دهد که می‌توان بدون وقفه پروژه‌ها را اجرایی کرد، به‌شرط آنکه این اقدامات با یک برنامه‌ریزی دقیق و مطابق طرحی جامع باشد.

مومنی با بیان اینکه وجود برخی ناهماهنگی مانع اجرای طرح های عمرانی در شهر سوزا شده، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در زمینه زیباسازی منظر شهری انجام شده و در آینده نزدیک جانمایی و ساماندهی انبارهای صیادی، چمن ورزشگاه و اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی شهر در سوزا اجرایی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: انجام طرح‌های توسعه‌ای در سوزا باید براساس یک نقشه راه و طرح جامع صورت گیرد و سند راهبردی این شهر باید سریع‌تر آماده و اجرایی شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه طی سال های گذشته اقدامات خوبی در حوزه آموزش و پرورش این منطقه اجرایی شده، ضمن قدردانی از زحمات رییس آموزش و پرورش بخش شهاب شهرستان قشم، از مسئولان اجرایی، اعضای شورای شهر و شهردار شهر سوزا خواست تا با تمام توان برای حل مشکلات تلاش کنند.

براساس این گزارش، امام جمعه اهل سنت شهر سوزا نیز در این جلسه از زحمات و تلاش های صورت گرفته و اجرای پروژه های مختلف عمرانی، اقتصادی، خدماتی و گردشگری در این منطقه توسط سازمان منطقه آزاد قشم طی سال های گذشته، قدردانی کرد.

شیخ احمد سلامی با اشاره نهضت کاشت نخل در نقاط مختلف جزیره، افزود: دوران مدیریت مهندس مومنی برای شهر سوزا دوره پر از خیر و برکت بوده است و امیدواریم با حمایت از شهردار جدید شاهد حل برخی مشکلات در حوزه های عمرانی و اقتصادی این شهر باشیم.

در ادامه عبدالله تشه، شهردار شهر سوزا با قدردانی از تلاش های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد قشم جهت اجرای طرح های عمرانی و بهبود وضعیت منظر شهری و توسعه سرانه فضای سبز و فضای تفریحی  شهر سوزا، به بیان برخی مشکلات و خواسته های مجموعه شهرداری و شورای شهر سوزا پرداخت.

همچنین محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه به ارائه گزارشی درباره فعالیت های عمرانی صورت گرفته طی سال های گذشته در شهر سوزا پرداخت و اعلام کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته موضوع ساماندهی انبارهای صیادی، گمرک، تجهیزات آتش نشانی، چمن ورزشگاه و همچنین نگهداری و زیباسازی فضای سبز شهر سوزا در آینده نزدیک حل خواهد شد.

براساس این گزارش معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه اعلام کرد که مطالعات اولیه جهت تهیه طرح جامع گردشگری و بررسی پهنه گردشگری شهر سوزا و پیش بینی جانمایی های اقامتی و گردشگری در این شهر آغاز شده است.

مرتضی شیخ زاده افزود: استانداردسازی و ساماندهی مربوط به سایت های پروازی در منطقه نیز مطابق دستورالعمل ها و قوانین موجود آغاز شده و طی روزهای آینده به نتیجه خواهد رسید.

همچنین سلیمان رنجبری، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این جلسه گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته جهت تعیین تکلیف خانواده ها و بررسی پرونده درگذشتگان حادثه کارخانه پودر ماهی ارائه کرد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو