۹۰ معدن در منطقه آزاد ماکو تعیین تکلیف شد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58784
ساعت 15:09 سه شنبه 9 دی 1399
مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۲۰ معدن متروکه و ۷۰ محدوده معدنی قدیمی در این منطقه تعیین تکلیف و ۲ معدن راکد نیز به تولید بازگشته است.

به گزارش فرینا، آرش یوسف زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۰ معدن متروکه فعالسازی و یا سلب صلاحیت شده و در لیست مزایده قرار گرفته است.

یوسف زاده ادامه داد: همچنین ۷۰ محدوده معدنی قدیمی که توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ثبت شده، به علت عدم فعالیت و اقدام در مهلت قانونی ابطال و این معادن نیز به لیست مزایده اضافه شده است.  

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری جذب سرمایه قابل توجه در زمینه اکتشاف و بهره برداری با تمرکز بر بخش فرآوری صورت گرفته است، اضافه کرد: تاکنون سه محدوده معدنی جدید به لیست معادن فعال اضافه شده و با در نظر گرفتن شرایط جوی منطقه پیش بینی می شود، این تعداد به چهار معدن افزایش یابد.  

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو، به انجام مطالعات اکتشافی در سطح کل منطقه اشاره کرد و افزود: در سال جهش تولید تفاهم نامه های همکاری با ایمیدرو، ایمپاسکو و قرارگاه سازندگی خاتم جهت عملیات در پهنه های اکتشافی و فعالسازی معادن راکد نیز انجام شده و در مرحله اجرا قرار دارد.

یوسف زاده از تلاش این مدیریت برای حل مشکلات فعالان معدنی و راهنمایی هر چه بهتر آنها و انجام امور در کمترین زمان ممکن خبر داد و گفت: در خصوص حل موضوع واردات ماشین آلات سنگین و تجهیزات فرآوری مواد معدنی پیگیری هایی لازم صورت گرفته که امیدواریم به زودی به نتیجه مطلوب برسد.

وی با بیان اینکه ۲ معدن راکد سال های گذشته نیز با پیگیری های این مدیریت فعال شده است، اظهار داشت: نظارت بر فعالیت های معدنی و جلوگیری از تخریب معادن و استخراج غیراصولی و برداشت های غیرمجاز و رعایت مساله دید و منظر، پیگیری در خصوص ایجاد نمایندگی سازمان نظام مهندسی معدن، ‌ کمک به شکل گیری خانه معدن منظقه آزاد ماکو و  انجام امور و فرآیندها تا حدود زیاد و حتی الامکان از طریق سامانه کاداستر و بدون نیاز به به حضور متقاضی و در نظر گرفتن ملاحظات مربوط به بیماری کرونا از دیگر اقدامات این مدیریت در حوزه معدن است.

مدیر تسهیل تولید، صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو بیان کرد: هم اکنون ۱۸ معدن فعال در حوزه های سنگهای تزیینی، گچ، منیزیت و شن و ماسه با اشتغالزایی ۲۵۰نفر و سرمایه گذاری بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال در منطقه آزاد ماکو فعالیت می کند.

منطقه آزاد ماکو در آذربایجان‌غربی به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال‌غرب کشور واقع است؛  مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵، حدود ۲۰۰ هزار نفر است.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو