در پیام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت هفته پژوهش تاکید شد؛

پژوهش برای ساختن و استحکام پایه های جامعه یک ضرورت است

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58638
ساعت 09:19 چهارشنبه 26 آذر 1399
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با انتشار پیامی فرا رسیدن هفته پژوهش را به همه فعالان عرصه تحقیق و پژوهش در منطقه آزاد قشم بویژه متخصصان و کارشناسان فرهیخته شاغل در مراکز تولیدی – صنعتی این منطقه تبریک گفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حمیدرضا مومنی در این پیام پژوهش را یافتن راهکار عملی و فناورانه برای حل مشکلات و معضلات جامعه دانست و از محققان و پژوهشگران شاغل در منطقه آزاد قشم خواست این سازمان را برای یافتن این نوع راهکارها جهت برداشتن موانع توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر این منطقه یاری کنند.


متن کامل این پیام به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
فرارسیدن هفته پژوهش فرصتی گرانسنگ برای همه کسانی است که در دانشگاه ها، مراکز علمی، پژوهشگاه ها و آزمایشگاه ها با واکاوی و بازاندیشی در موضوعات و چالش‌ها، نسبت به یافتن راه حل ها و راهکارها  تلاش می کنند تا بتوانند درساختن و استحکام پایه های جامعه به برنامه ریزان و مدیران آن جامعه کمک و یاری برسانند.
تردیدی نیست که امروزه با توسعه شگرف فناوری ها، ارتباطات و اطلاعات هرگونه حرکت در مسیر پژوهش بدون لحاظ کردن نقش این پدیده ها و بدون مجهز شدن به امکانات و تسهیلات آنها راه به جایی نخواهد برد و برنامه های توسعه اقتصادی اجتماعی در کشور از جمله در مناطق آزاد نیز بدون پژوهش های مبتنی بر استفاده از این فناوری ها قابل اجرا نیست.
مطمئن هستم که طرح ها و پروژه های عظیم در حوزه های نفت، انرژی، صنعت و معدن وهمچنین طرح ها و پروژه ها در حوزه های گردشگری، بازرگانی و فرهنگی اجتماعی که در منطقه آزاد قشم در حال اجرا و یا درحال بهره برداری است، بدون بهره گیری از دستاوردهای پژوهشی و تحقیقاتی به سرانجام  مطلوبی نرسیده یا نخواهد رسید.  
این دستاوردها نتیجه و ماحصل زحمات و مشقات شبانه روزی محققان و پژوهشگران عزیز ایرانی در جای جای میهن اسلامی ماست و فرض است که از این عزیزان نه تنها در هفته پژوهش بلکه در همه ایام سال به نحو مقتضی تجلیل و قدردانی بشود چرا که  همانطور که خدمت به مردم، کشور و نظام اسلامی تعطیل بردار نیست، پژوهش و تحقیق برای یافتن راهکارهای حل معضلات و مشکلات آنها توسط  پژوهشگران نیز پیوسته تداوم دارد.
اینجانب وظیفه خودم می دانم که در آغاز هفته پژوهش دست یکا یک محققان و پژوهشگرانی را که به انحای مختلف برای توسعه و پیشرفت کشور و از جمله منطقه آزاد قشم درحال تحقیق و پژوهش هستند به گرمی فشرده  و برایشان  موفقیت، سلامتی  و سربلندی از بارگاه ایزد یکتا را آرزو نمایم.  

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو