آغاز عملیات گسترده زیباسازی فضاهای روستا و کمپ پارک لافت

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58587
ساعت 09:58 يکشنبه 23 آذر 1399
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از آغاز عملیات گسترده زیباسازی فضاهای روستا و کمپ پارک لافت خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از شما و اقتصاد، امیر سلکی با اشاره به تاکیدات و دستورات حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مبنی بر تمرکز هرچه بیشتر برای رفع نارسایی های شهرها و روستاهای واقع در محدوده منطقه ویژه اقتصادی قشم، گفت: این مدیریت ساماندهی و زیباسازی روستا و کمپ پارک لافت را بر این اساس و مطابق وظایف و ماموریت خود آغاز کرده است.
سلکی، زیباسازی فضاهای عمومی شامل خیابان ها، میدان ها و پارک ها را تنها برای لذت و آرامش بخشیدن به روح و روان شهروندان، گردشگران و مسافران لازم و ضروری ندانست و افزود: جنبه بهسازی، بهداشت و حفظ پاکیزگی محیط زیست مردم عزیز لافت و همچنین مسافران و گردشگران گرامی نیز در این مقوله بسیار مهم و اساسی است.
وی نظافت سطح روستا و کمپ پارک لافت را سرآغاز عملیات زیباسازی در این مناطق اعلام کرد و گفت: رنگ آمیزی جدول ها، صندلی های چوبی و سطل های زباله نصب شده در این مناطق نیز بخش مهمی از این عملیات محسوب می شود که با همت و تلاش همکاران مسئول در مدیریت منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم در دست اجراست.
مدیر منطقه ویژه اقتصادی و امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه به دو مقوله حفظ هویت محیط  و رشد فرهنگ عمومی در این روستا در این عملیات توجه ویژه ای شده است، تصریح کرد: با این عملیات انتظار می رود که هم ساکنان عزیز این روستا و هم مهمانان گرامی شامل گردشگران و مسافران هنگام ورود به جزیره قشم، نهایت همکاری را در حفظ بهداشت و زیبایی های روستا و کمپ پارک لافت با این مدیریت داشته باشند.
گفتنی است؛ روستای لافت در شمال‌غربی جزیره قشم درحدود 55 کیلومتری غرب شهر قشم واقع شده و نزدیک ‌ترین فاصله را با سرزمین اصلی (بندر پهل) دارد.
لافت در گذشته به مدت طولانی مرکزیت جزیره قشم بوده و ایامی هم نام تمام جزیره لافت بوده است. مردان لافت از گذشته تا روزگاران نه چندان دور با لنج‌های بادبانی سفرهای اقیانوس پیما را طی می‌کردند و با کشورهای آفریقایی و کشور هند تجارت می‌کردند به گونه ‌ای که هنوز هستند پیرمردانی در لافت که به زبان‌های هندی، سواحلی، عربی و انگلیسی تسلط کامل دارند و نقش به سزایی در گسترش اسلام در شبه قاره هند داشتند.
چهره طبیعی روستای لافت در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، همراه با زیبایی خیره‌کننده دریا و جنگل شناور حرا برای هر تازه‌ واردی جذاب و قابل توجه ‌است.
سبک معماری خانه‌های روستای لافت نیز بسیار جالب و دیدنی است، بارزترین خصیصه معماری این روستا، بادگیرهای فراوان آن در اندازه‌های مختلف است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند. بادگیرهای کوچک و بزرگ خانه‌ های روستایی که در میان باغ‌ها و نخلستان‌ها قرار گرفته‌ اند، شکوه و زیبایی خاصی به این روستای ساحلی بخشیده‌اند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو