معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري صنعتي منطقه ويژه لرستان

لینک کوتاه: freena.ir/detail/5835
ساعت 16:25 چهارشنبه 11 خرداد 1390
مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي لرستان فرصت هاي سرمايه گذاري صنعتي و معدني در حوزه صنايع کوچک و متوسط منطقه ويژه اقتصادي لرستان را معرفي و تشريح کرد.

هوشنگ موحدي مدير عامل منطقه ويژه اقتصادي لرستان در گفتگو با خبرنگار بنا(bena) گفت: فرصت هاي سرمايه گذاري صنعتي و معدني در حوزه صنايع کوچک و متوسط منطقه ويژه اقتصادي لرستان در بخش هاي صنعت، صنايع غذايي – دارويي و بهداشتي، صنايع شيميايي و سلولزي، صنايع معدني و کاني غير فلزي، صنايع فلزي، ماشين سازي و صنايع خودرو و نيرو محرکه تقسيم بندي شده است.

وي اذعان داشت: فرصت هاي سرمايه گذاري در بخش صنايع دارويي و بهداشتي شامل؛ سورتيگ و بسته بندي ميوه، سبزيجات و محصولات جاليزي، عمل آوري ميوه جات به روش انجماد سريع و استخراج اسانس از گياهان به صورت کشت و صنعت، توليد مالت و ماءاشعير، صنايع تبديلي کشاورزي( پودر، گرانول خلال سيب زميني و سير و پياز و چيپس سيب زميني و ساير ميوه ها با استفاده از ماشين آلات پيشرفته)، کشتارگاه دام سبک و سنگين و صنايع وابسته، خوراک آبزيان با استفاده از فن آوري پيشرفته اشاره داشت.

وي اظهار داشت: در بخش صنايع شيميايي و سلولزي مي توان به؛ توليد خمير و کاغذ از ضايعات کشاورزي، توليد چوب پلاست ( ضايعات کشاورزي به همراه پليمر) تصفيه نمک به روش شيميايي و پلي ال ،توليد اتيلن وينيل استات(EVA)، متيل اتيل کتون(MEK)، اکرليک اسيد، الياف کربن وفنل واستن اشاره داشت.

موحدي ادامه داد: در بخش صنايع معدني و کاني غير فلزي نيز مي توان به؛ کربن فعال، فرآوري تالک (پودر تالک) و کهنه سازي سنگ (آنتيک کاري) توليد سنگ هاي مصنوعي با استفاده از ضايعات معادن و سنگبري ها، فرآوري فلدسپات، پودر ميکرونيزه کربنات کلسيم از مش 2500 به بالا،تزئينات سنگي( مجسمه، صندلي، ستون و...)، شيشه دوجداره و گلوله هاي سراميکي اشاره کرد.

وي اضافه کرد: در بخش صنايع فلزي نيز زمينه سرمايه گذاري براي انواع سيستم هاي بسته بندي با تکنولوژي روز نام برد.

موحدي افزود: در بخش ماشين سازي؛ مي توان به ريخته گري قطعات چدني و فولادي(با استفاده از ماشين آلات مدرن ريخته گري) و فورجينگ قطعات صنعتي سرد و گرم (با استفاده از تکنولوژي جديد) توليد قطعات به روش متالوژي پودر، توليد ادوات هيدروليک و پنوماتيک و ماشين سازي و ساخت تجهيزات (تحت ليسانس) اشاره کرد.

وي گفت: همچنين در بخش صنايع خودرو و نيرو محرکه نيز امکان سرمايه گذاري براي توليد قطعات پلاستيکي خودرو(منوط به اخذ تکنولوژي از سازندگان معتبر) در منطقه ويژه اقتصادي لرستان فراهم شده است. /206

شناسه خبری: 5835

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو