مدیر بنادر لافت و پهل سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد؛

کاهش شناورهای بنادر پهل و لافت به دلیل شیوع بیماری کرونا

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58339
ساعت 08:39 شنبه 1 آذر 1399
مدیر بنادر لافت و پهل سازمان منطقه آزاد قشم از کاهش رقم شناورهای خدمات رسان در این بنادر به دلیل شیوع بیماری کووید 19 و کاهش سفرها به جزیره قشم خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، افشین شیری با اشاره به این که در حال حاضر 9 شناور برای نقل و انتقال روزانه حدود دو هزار و 500 خودرو در این بنادر وجود دارد گفت: از این تعداد شناور، دو بارج و یدک کش و دو شناور کوچک فقط توانایی حمل خودروهای سواری را دارد و پنج شناور نیز در حال ارایه خدمات به خودروهای سنگین و سواری  است.
شیری همچنین به تعداد لاین های خدمت رسان اشاره کرد و عنوان داشت: در حال حاضر چهار لاین فعال برای ورود خودرو داریم که یکی مختص خودروهای سواری و یکی مختص خودروهای حامل ارزاق عمومی و در اولویت انتقال به وسیله شناورها است. دو لاین دیگر به کامیون ها و تریلی های حامل  کالاهای تجاری و مصالح ساختمانی اختصاص دارد.
وی، بالا رفتن نرخ ارز را یکی دیگر از دلایل مهاجرت شناورهای این بنادر به بنادر بین المللی حاشیه خلیج فارس دانست و افزود: با وجود کاهش ظرفیت شناورها، نیروهای ما به صورت تمام وقت در حال ارایه خدمات و کمک به تسریع روند نقل و انتقال خودروها هستند.
مدیر بنادر لافت و پهل سازمان منطقه آزاد قشم اضافه کرد: به منظور تامین نیازهای رفاهی رانندگان در بندر پل نیز 40 چشمه سرویس بهداشتی(۲۰ چشمه مردانه ۲۰ چشمه زنانه)، یک نمازخانه مردانه و یک نمازخانه زنانه و 6 باب غرفه عرضه مواد غذایی تاسیس شده که  به صورت روزانه و مستمر توسط پرسنل خدمات درحال نظافت و رسیدگی است.
شیری در پایان با اشاره به محدودیت های ترددی اعلام شده از هموطنان خواست تا پروتکل های اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونای کشور را رعایت کنند.

 

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

اشتیاق سودانی‌ها برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد ایران
پیام تبریک عبدالملکی بمناسبت هفته دفاع مقدس
گزارش عملکرد معاونت حقوقی منتشر شد
از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو