قشم مستعد توسعه بیمه های روستایی

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58279
ساعت 08:28 دوشنبه 26 آبان 1399
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: قشم با داشتن 64 روستا، مستعد راه اندازی دفاتر کارگزاری و توسعه بیمه های روستایی و عشایری است.

به گزارش فرینا به نقل از فارس، در نشست هم اندیشی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم و مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان که با حضور جمعی از دهیاران، مدیران عامل سمن ها و تعاونی های روستایی ظهر امروز یک شنبه 25 آبان ماه برگزار شد، پتانسیل جزیره قشم برای راه اندازی کارگزاری های بیمه روستایی مورد بررسی قرار گرفت.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با استقبال از خدمات ارایه شده توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، ظرفیت جزیره را در این حوزه بسیار بالا دانست.
محمدعلی دشوارگر، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هرمزگان نیز ضمن معرفی این نوع بیمه و مزایای آن عنوان داشت: حدود 22 هزار بیمه شده روستایی در استان وجود دارد.
مرتضی شیخ زاده ادامه داد: دهیاران، سمن ها، تعاونی ها، صندوق خرد زنان و تمامی فعالان این حوزه می توانند با راه اندازی کارگزاری بیمه روستایی ضمن ایجاد درآمد برای کسب و کار خود، آینده درآمدی روستاییان و کشاورزان را در این منطقه با کمک از بیمه بازنشستگی روستایی تامین کنند.
به گفته دشوارگر، شهرهای قشم، درگهان و سوزا، همچنین روستاهای طبل، دولاب و باسعیدو به لحاظ پراکندگی جمعیت، مکان های مناسبی برای راه اندازی این کارگزاری ها است.
در ادامه، فرشته سلجوقی، مدیر اجتماعی و سلامت سازمان منطقه آزاد قشم از دهیاران و مدیران عامل سمن های فعال در جزیره خواست تا با معرفی این طرح به جامعه محلی قشم، به ترویج فرهنگ بیمه و به ویژه تامین آینده اقتصادی و رفاهی خانورهای روستایی کمک کنند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو