واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار توانایی تأمین بخشی از پروفیل و لوله‌های گازرسانی در استان را دارد

لینک کوتاه: freena.ir/detail/58236
ساعت 11:07 شنبه 24 آبان 1399
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان و رئیس اداره صمت چابهار از واحد تولیدی آریا پروفیل منطقه آزاد چابهار بازدید کرد.

به گزارش فرینا به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان، محمدقاسمی در طی این بازدید گفت: شرکت آریا پروفیل، یکی از واحدهای تولیدی مستقر در پیکره صنعتی منطقه آزاد چابهار بوده که درزمینهٔ تولید انواع پروفیل با مقاطع چهارگوش در ابعاد مختلف و نیز مقاطع دایره‌ای تا ۴ اینچ (جهت مصارف لوله‌کشی گاز شهری) و پروفیل باز، فعال می‌باشد.

قاسمی میزان سرمایه‌گذاری اولیه واحد را ۲۲۰ میلیارد ریال و میزان سرمایه‌گذاری طرح توسعه تحقق‌یافته را به میزان ۳۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: اشتغال مستقیم واحد در ظرفیت اسمی (۱۳۰۰۰۰ تن سالیانه - حدود ۴۰۰ تن روزانه) با حدود ۸۰ نفر می‌باشد. این واحد تولیدی در سال ۱۳۹۶ راه‌اندازی گردیده است.

وی در ادامه افزود: این واحد تولیدی توانایی تأمین قسمتی از پروفیل موردنیاز واحدهای صنفی تولیدی آهنگری استان را دارد و با توجه به پروژه‌های در دست اجرای گاز کشی شهری در سطح استان، بجای خرید لوله گاز از سایر استان‌ها، امکان تأمین لوله‌های مذکور از طریق این واحد وجود دارد و این واحد مراحل پایانی اخذ استانداردهای موردنیاز را طی می‌نمایند.

معاون امور بازرسی و حمایت از مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت: به‌منظور حمایت از سرمایه‌گذاری انجام‌شده و ایجاد ارزش‌افزوده و نیز حفظ اشتغال مستقیم و غیرمستقیم، برطرف نمودن مشکلات این واحد دارای اهمیت می‌باشد.

قاسمی افزود: از مهمترین مشکلات واحد تولیدی مذکور را تأمین مواد اولیه واحد (ورق سرد و گرم) به میزان ظرفیت اسمی تولید از طریق فولاد مبارکه عنوان کرد.

گفتنی است؛ در حال حاضر میزان سهمیه تخصیصی این واحد به‌طور ماهانه حدود ۱۰۰۰ تن ورق سرد و ورق گرم است. و برای اینکه واحد بتواند در ظرفیت اسمی فعالیت نماید. و مصارف استانی را پاسخگو باشد، حداقل به ۷۵۰۰ تن ماهیانه ورق سرد و گرم نیاز دارد.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار

از تبدیل وضعیت ایثارگران تا رشد 300 درصدی پروژه‌های زیرساختی «اروند»
راه‌اندازی اینترنت رایگان نسل 6 در کیش
وزیر اقتصاد: نهایی شدن كریدر شمال جنوب مورد تاكید ایران است
گردهمایی بهترین های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در نمایشگاه کیتکس 2024
ندای تفرقه، صدای دشمن است

یادداشت

اهمیت راهبردی بندر چابهار در توسعه‌ منطقه‌ای
مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ هویت بخش شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»
«جهش تولید» نیاز به «مشارکت مردمی» دارد
اهداف اقتصادی در حکومت مردم‌سالار باید توسط توده مردم تعیین شود
ماکو، سرزمین چهارسو